نمونه ای از شکست پرورش قالبی کودکان و جوانان در جمهوری اسلامی!

پنجشنبه 23 مهر 88 / 15 اکتر 2009

1

دیروز عصر مجلس بزرگداشت پدرم در تهران برگزار شد. هرچند خودم نبودم اما طبق گزارش خوب و آبرومندانه برگزار شد و دوستان و افراد فامیل همت کردند. از همه شان ممنون.

2

دیروز عصر دخترم زهرا به رم رفت تا از آنجا به آمستردام (هلند) پرواز کند و پس از چند روز اقامت در آنجا به ایران باز گردد. او برای دیدن ما آمده بود و چند هفته که اینجا بود خیلی خوش گذشت. از قدیم گفته اند: صدتا بیایند، یکی نرود. واقعا جایش خالی است. با گذشت زمان به تدریج احساس می کنم وابستگی ام به افراد خانوده و بیشتر فرزندان بیشتر می شود.

3

خبرنگاران بی مرز اعلام کرده است که وضعیت مطبوعات در ایران به حدی بد است که در طول سی سال بی سابقه است. در همین بیانیه آمده است که طی سه ماه اخیر 35 نفر از خبرنگاران به ناچار کشور را ترک کرده اند. هم اکنون حدود 40 روزنامه نگار در زندانند.

4

چند روز پیش جنجال رسانه ای تازه ای پدید آمد و آن پناهنده شدن نرگس کلهر دختر مهدی کلهر مشاور فرهنگی احمدی نژاد تا کنون است. این دختر با فیلم مستند «شکنجه» اش در فستیوال نورنبرگ آلمان شرکت کرد و در این سفر از دولت آلمان تقاضای پناهندگی کرد. این اقدام و سخنان نرگس در گفتگوهایش با رسانه ها، مهم نشان داده شد. چرا که نشان داد که زیر پوست این حاکمیت ایدئولوژیک و اسلامگرا و سرکوبگر که دختران و پسران را در خیابان ها و در ادره منکرات و دادگاهی اش تحت تعقیب و توهین قرار می دهد، چه می گذرد و چگونه چهره های شاخص و سرکوبگر این گروه نیز در قالبی کردن فرزندانشان نیز شکست خورده اند. کلهر گفته است که پس از قرار گرفتن وی در کنار احمندی نژاد با همسرش (که دانشگاهی است) اختلاف پیدا کرده و سرانجام وی از او جدا شده است. نرگس نیز گفته است که یک سالی است که با پدرش قطع رابطه کرده و او را ندیده است. او که حامی جنبش سبز است و با سر باز اما با شال سبز در گردن مصاحبه می کند، می گوید دنبال آزادی است و ادعا کرده که این تفکر در جوانان خانوده های حاکمیت زیادند. این دختر که برای اولین بار است به خارج از کشور آمده، بدون حجاب در رسانه ها ظاهر شده است و این بسیار عبرت آموز است. جالب است که آقای کلهر در بارة دخترش می گوید دشمنان دخترش را گمراه کرده اند! وقتی مشاور فرهنگی رئیس جمهوری کشوری چنین می اندیشد و چنین تحلیل و تعلیل می کند، سیاست فرهنگی این کشور چیزی جز این نمی شد که هست! بگذار تا بیفتد و بند سزای خویش!

یادداشت های روزنه – قسمت یکصدو شستم

شنبه 26 اسفند 1402

Share:

More Posts

Send Us A Message