دانشگاه ها ناآرام؛ احضاریه برای کروبی!

سه شنبه 21 مهر 88 / 13 اکتبر 2009

1

بار دیگر موضوع پیگیری قضایی و حتی بازداشت قریب الوقوع کروبی مطرح شده است. دادستان کل (محسنی اژه ای) و دادستان عمومی و انقلاب تهران همزمان اعلام کرده اند که به دلیل روحانی بودن کروبی پروندة ایشان به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شده است. کیهان، که آتش بیار معرکه است، نیز همین مسأله را طرح کرده است. لحظاتی پیش کسی از تهران می گفت امروز رادیو پیام اعلام کرده است که برای کروبی احضاریه فرستاده شده است.

به نظر می رسد که حاکمیت نمی تواند از انتقام از کروبی چشم بپوشد. زیرا وی انصافا ضربه سختی بر حیثیت نداشته حاکمیت وارد کرده است. آنان برای جبران آن چاره ای ندارند که کروبی را به بهانه طرح دعاوی کذب و احتمالا تهمت به دستگاه های دولتی محکوم کنند. با این همه بعید می دانم دست به چنین حماقتی بزنند. چرا که این اقدام موجب اعتراضات گسترده در داخل و خارج خواهد شد. احتمالا دیدار چند روز پیش موسوی با کروبی در منزل وی بی ارتباط با این موضوع نباشد. واقعا به حق چیزهای نشنیده! چه کسی می توانست تصور کند که در سی امین سال انقلاب و در جمهوری اسلامی شخص چون کروبی و موسوی در معرض زندان و محاکمه باشند! گویا مقرر است کروبی که چند سال رئیس مجلس بود و برای من و امثال من از زندان مرخصی می گرفت، حال باید من و امثال من برای مرخصی ایشان کاری بکنیم! جلّ الخالق!

2

امروز در دانشگاه آزاد تهران حدود دو هزار نفر از دانشجویان دست به اعتراض زده و شعارهایی چون: مرگ بر دیکتاتور، دولت کودتا، استعفا، استعفا، بسیجی برو بیرون و . . . سر دادند. گروهی بسیجی نیز از خارج دانشگاه به داخل آورده شده و به دانشجویان معترض حمله کرده و در نتیجه درگیری هایی رخ داده است. رورهای اخیر در دانشگاه های شیراز و شریف و علم و صنعت و خواجه نصیر اعتراضات گسترده و مداومی در جریان بوده است.

3

امروز آقای دکتر سیف زاده از وکلای سرشناس و وکیل مدافع بسیاری از متهمان سیاسی و ز اعضای کانون مدافعان حقوق بشر هنگام خروج از کشور در فرودگاه تهران ممنوع الخروج شد. هفته پیش نیز دو تن از هنرمندان سرشناس از جمله فاطمه معتمدآریا هنگام خروج از کشور و برای حضور در دعوت انجمن هنرمندان آمریکا ممنوع الخروج شدند.

یادداشت های روزانه – قسمت یکصدو و پنجاه و نهم

سه شنبه 22 اسفند 1402

Share:

More Posts

Send Us A Message