درخواست بازنگری قانون اساسی با امضای 100 نفر از حقوقدانان حامی جنبش سبز

جمعه 1 آبان 88 / 23 اکتبر 2009

1

بالاخره پس از یک ماه بحث و گفتگو بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک و ایران و آمریکا در مورد حل مناقشات اتمی، امروز ایران مواد توافقات بین ایران در روزهای اخیر را رد کرده و در واقع نقض عهد کرده است. چرا که ایران حتی در چند روز پیش پذیرفته بود که حدود هشتاد در صد اورانیوم غنی شده کنونی را برای غنی سازی تا بیست درصد ابتدا به روسیه و سپس به فرانسه بدهد. به هرحال ایرا ن قبول کرده بود که خود اورانیوم غنی نکند و مواد مورد نیازش را از خارج بخرد.

2

شب گذشته مأموران امنیتی به یک جلسه دعای کمیل در منزل پدر همسر شهاب الدین طباطبایی از اعضای مشارکت که برای آزادی وی برگزار شده بود، حمله برد و حدود 60 نفر (و به روایتی 30) را از زنان و مردان دستگیر کردند و به زندان بردند. البته چند نفری تا این لحظه آزاد شده اند. جالب است که حتی دعا نیز برای مدافعان حاکمیت خط امام مجاز نیست!

3

خاتمی و داریوش شایگان برنده جایزه «گفتگوی جهانی» دانمارک شدند. خاتمی به دلیل طرح گفتگوی تمدن ها و شایگان به دلیل پژوهش هایش در زمینه گفتگوی فرهنگ ها. قرار است که چند ماه دیگر در اسلو این جایزه به این دو شخیصت داده شود اما احتمال دارد که خاتمی را هم ممنوع الخروج کنند!

4

بیانیه ای با عنوان «اتحاد برای دموکراسی» با امضای کلی «حقوقدانان جنبش سبز ایران»   (100 نفر) انتشار یافته است که در آن حمایت خود را برای ضرورت بازنگری قانون اساسی اعلام کرده اند. بیست محور برای بازنگری مطرح شده است.

5

2500 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف با امضای نامه ای به محروم شدن شماری از دانشجویان این دانشگاه از تحصیل اعتراض کرده اند.

6

امروز آقای کروبی برای بازدید به نمایشگاه مطبوعات رفت ولی در آنجا در آغاز مورد استقبال مردم و سبزها قرار گرفت ولی پس از آن لباس شخصی های دولتی به او حمله کرده و او ناچار نمایشگاه را ترک کرد.

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

Share:

More Posts

مردمانی مظلوم!

اول بگویم من از استفاده از واژه «مظلوم» به جد ابا دارم و دیری است که معمولا از آن استفاده نمی کنم. زیرا این واژه

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message