جشن شراب در ایتالیا

شنبه 4 مهر 88 / 26 سپتامبر 2009

1

چند روز اخیر روزهای جشن شراب در اینجاست. طبق اطلاع جشن شراب جشنی سراسری در ایتالیاست. در کناره های خیابان میزهای زیادی نهاده شده و روی آنها انواع شراب با بطری های شیک و چشم نواز چیده شده که در واقع برای معرفی و تبلیغ است و تولیدکنندگان این شراب ها کالای خود را در معرض عموم قرار داده اند. در اینجا نیز مانند دیگر کالاها میدان رقابت است. البته انواع دیگر خوردنی ها در معرض تماشا و فروش قرار داده شده اند.

به هرحال این روزها کیوسی شلوغ است و پرچم های رنگارنگ در هر گوشه در اهتزاز است و جشن و موسیقی و به اصطلاح بزن و برقص در چند میدان شهر (از جمله میدان شهرداری و میدان کلیسا) برپاست و نوای موسیقی با اکوهای بسیار گوش خراش به گوش می رسد. زن و مرد و حتی زنان و مردان (همسران) پیر هم دست هم را می گیرند و در میدان می رقصند. هیچ کس احساس ناامنی نمی کند. نه گشت جندالله و نه ثارالله و نه اداره منکرات و نه جیغ و فریاد زنان و دختران جوان که از مأموران ملتمسانه و در واقع با ذلت و تحقیر می خواهند از بردنشان به اداره منکرات منصرف شوند! و نه شلاق و گزمگان مأمور شکنجه جوانان!

من و همسرم و دخترم زهرا ساعتی را در میدان شهرداری بودیم و مناظر رقص و شادی و جشن مردم را تماشا کردیم. به همراهانم گفت: روزگاری است و نیایی! در یک جای شراب نه تنها ممنوع است که حتی نمی توان اسمش را برد و از همه مهم تر مجازات هم دارد اما در جاهایی دیگر «جشن شراب» برپا می شود و مردم برای تولید و عرضه آن جشن می گیرند! دنیای عجیبی است!

2

اخیرا سایت نوروز شرحی در بارة سعیده پورآقایی نوشته است که بسیار مهم است. گفته اند که ماجرای این دختر، که چندی پیش منتشر شد و داستانی شبیه ترانه موسوی بود، در اساس سناریویی بود برساخته وزارت اطلاعات دولت کودتا برای بدنام و لوث کردن اخبار درست ستاد پیگیری موسوی و کروبی در مورد کشته شدگان و آسیب دیدگان پس از انتخابات طراحی شده بود. به این معنا که طبق این ادعای سایت نوروز، اینان می خواستند این ماجرای جعلی از طریق اصلاح طلبان منتشر شود و پس از آن جعلی بودنش را افشاکنند و در نهایت ماجرای ترانه موسوی و دیگر تجاوز شدگان در زندانا لوث شود. البته جزئیات سناریو در نوروز گفته شده است.

3

چند روز پیش ایران به آژانس اطلاع داد که سایت جدیدی برای غنی ساری در نزدیکی قم ساخته است. اما این خبر در دنیا غوغای تازه ای علیه جمهوری اسلامی راه انداخته است و آن را نشانه دیگری از نافرمانی ایران و دلیلی بر ایجاد سوءظن به ایران دانسته اند. البته خارجی ها ادعا کرده اند که دلیل این اطلاع دادن به وسیلة دولت ایران لو رفتن آن بوده است. خدا عالم است که حقیقت چیست. در پی این جنجال تازه حتی اوباما اعلام کرد که گزینه نظامی در مورد ایران منتفی نیست و اسرائیل شادمانی می کند و بار دیگر از خطر ایران داد سخن گفته می شود. فعلا جشن اسرائیلی ها است.

یادداشت های روزانه – قسمت یکصدو پنجاه و سوم

پنجشنبه 28 دی ماه 1402

Share:

More Posts

منطق مشترک دیکتاتورها

سخنرانی جنایتکار قرن نتانیاهو در کنگره آمریکا را می دیدم و می شنیدم. به راستی شنیدن این همه اراجیف،  تحمل می خواست و من به

Send Us A Message