بیانیه مجلس خبرگان در حمایت قاطع از رهبری و سخنرانی مضحک احمدی نژاد در سازمان ملل

پنجشنبه 2 مهر 88 / 24 سپتامبر 2009

1

دیروز دخترم زهرا از تهران به اینجا آمد و قرار است چند هفته ای مهمان ما باشد.

2

بالاخره مجلس خبرگان بیانیه ای صادر کرد و در آن به شدت از رهبری حمایت شده و در آن، ضمن بر شمردن فضائل ایشان و اشاره به تدابیر وی در ادراه کشور به ویژه در رخدادهای پس از انتخابات، گفته اند که ردای رهبری فقط برای ایشان برازنده است و در حال حاضر ایشان صالح ترین گزینه برای رهبری امت اسلامی است. هر چند این بیانیه ظاهرا از اقتدار خلل ناپذیر خامنه ای حکایت می کند، اما روشن است که محتوا و مضمون کاملا انفعالی است و روشن می کند که فقدان مشروعیت و ضعف قدرت رهبری خامنه ای جدی است و در این مورد نگرانی جدی وجود دارد.

روشن نیست که در این مجلس چه گفته شده و چه گذشته است. اما گویا طرح هاشمی به جایی نرسیده و با قدرت نمایی مخالفان هاشمی و مدافع خامنه ای و احمدی نژاد به محاق رفته است. هاشمی هنگام قرائت بیانیه حضور نداشت اما احمد خاتمی، حامی تمام عیار باند احمدی نژاد، گفته است که هاشمی نیز با آن موافق بوده است.

ظاهرا تنها سخنران معترض این اجلاس دستغیب شیرازی بوده است که مواضع صریح خود را در این سخنرانی نیز تکرار کرده است. او پیشنهاد کرده است که از آقایان خاتمی و موسوی و کروبی دعوت شود بیایند در اینجا تا سخنانشان را بشنویم اما روشن است گوش کسی بدهکار نبوده است. در مقابل کسانی چون علم الهدی و خزعلی به شدت و حتی توهاین آمیز علیه هاشمی سخن گفته اند. از چنین مجلسی جز این نمی توان انتظار داشت.

3

دیروز مصاحبه ای با رادیو فردا داشتم و در آن در بارة نامه اخیر موسوی به آیت الله منتظری و پاسخ ایشان به آن نامه صحبت کردیم. ارسال نامه و پاسخ منتظری از جهاتی مهم است. به ویژه منتظری در این نامه پاسخ مستدلی به حرف خامنه ای در بارة مسموع و نافذ بودن اعتراف متهم بر علیه خود داده است. نیز مصاحبه ای با رادیو فرانسه داشتم که موضوع آن تصمیم اخیر دولت مبنی بر حذف تاریخ شاهان از کتاب تاریخ مدارس بود.

4

دیروز احمدی نژاد در سازمان ملل سخنرانی کرده و باز هم همان حرف های همیشگی و خنده آور و شوخی وار آشنا: نجات جهان به دست ما و پیامبران، ضدیت با اسرائیل و حمایت از فلسطین، برگزاری آزادترین و مردمی ترین اتخابات در ایران، اقتدار بی نظیر دولت ایران، دشمنی با آمریکا و استکبار جهانی و . . .و در نهایت وعده ظهور امام زمان و تحقق عدالت جهانی.  

اما در مقابل تظاهرات متعدد و گسترده ای از ایرانیان در اطراف سازمان ملل و مکان های مختلف در نیویورک بر علیه احمدی نژاد برگزار شده و همچنان در حال برگزار شدن است. در یک تظاهرات به گفته ای حدود پنج هزار تن شرکت کرده بودند. همه سبزپوش و با پرچم ها و نمادهای سبز (مچ بند و شال و روسری و نوار). شعارها نیز همان شعارهای ایران در روز قدس. در شهرهای بزرگ جهان نیز ایرانیان تظاهرات گسترده ای برپا کرده اند و باز هم ادامه دارد. در سخنرانی احمدی نژاد اغلب رهبران و هیئت های نمایندگی جلسه را ترک کردند. خبر دیر نیز این است که برخی از هتل هایی که برای اقامت هیئت همراه ایرانی و یا ضیافت معمول احمدی نژاد در نظر گرفته شده بود، قرار خود را لغو کردند. کار جالب دیگر این بود که تصویر احمدی نژاد با شعارهایی چون قاتل و متجاوز و دیکتاتور در سطح شهر پخش شده است و به ویژه پوسترهای بزرگ احمدی نژاد همراه همان شعارها روی دیوارة بیرونی کامیون های بزرگ و کانترها نصب شده و در همه جا در معرض دید قرار دارد. به هرحال اخبار زیاد است و وقت نوشتن نیست و ناچار باید رها کنم تا به کارهای ضروری تر برسم.

یادداشت های روزانه – قسمت یکصدو پنجاه و یکم

پنجشنبه 30 آذر 1402  

Share:

More Posts

مردمانی مظلوم!

اول بگویم من از استفاده از واژه «مظلوم» به جد ابا دارم و دیری است که معمولا از آن استفاده نمی کنم. زیرا این واژه

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message