خط رهبری: به احمدی نژاد رأی دهید!!

جمعه 10 اردیبهشت 88 / 1 می 2009
1

آقای خامنه ای دو روز پیش طی سخنانی از کسانی که سخن از احتمال تقلب در انتخابات می گویند انتقاد کرد و گفت که این حرف ها متهم کردن نظام است و «دشمن» از آن سوء استفاده می کند. اشاره ایشان به کمیته صیانت از آراء بوده که قبلا صحبت از تشکیل آن به وسیله اصلاح طلبان شده بود و نیز سخنان چند روز جلوتر هاشمی رفسنجانی که باز در این مورد صحبت کرده و هشدار داده بود. مهمتر آن که ایشان ضمن تشویق مردم به شرکت در انتخابات گفت «مردم انتخاباتی می آفرینند که دشمن را خشمگین کند». به احتمال زیاد ایشان با این سخن به طرفدارانش خط داده است که به احمدی نژاد رأی بدهند چرا که در میان کاندیداهای موجود (حتی از اصولگرایان) تنها کسی که (حداقل از نظر آقای خامنه ای) مطلوب دشمن نیست، احمدی نژاد است و طبق تفکر آقای خامنه ای اعتبار یک شخص به این است که «دشمن» با او موافق است یا مخالف.
2

بالاخره محسن رضایی نیز با صدور بیانیه ای کاندیداتوری خود را اعلام کرد.
3
به گزارش میدل ایست آنلاین مورخ 27 آوریل سازمان سیا طی گزارشی اعلام کرده است که اسرائیل طی 20 سال آینده نابود خواهد شد.
بعدالتحریر: این که آقای خامنه ای در سال های اخیر اعلام کرده اسرائیل تا 25 سال دیگر نابود خواهد شد، به استناد چنین خبری بوده است؟!
4
جمعی از زنان وابسته به طیف های گوناگون اجتماعی و مذهبی و غیر مذهبی طی نشستی ائتلافی را تشکیل دادند تحت عنوان «همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات». از کاندیداهای ریاست جمهوری خواسته اند مطالباتشان را پی گیری کنند. در این میان دو خواسته برجسته تر است. یکی تغییری در اصول قانون اساسی در ارتباط با زنان و دیگر پیوستن به کنوانسیون ضد تبعیض علیه زنان. در آن جمع خانم ها: طالقانی، کولایی، گوارایی، شرکت، سیمین بهبهانی، عبادی، لاهیجی، ناهید توسلی و . . . شرکت دارند. متن خود را روی سایت گذاشته اند و خواسته اند دیگران نیز آن را امضا کنند. من نیز اعلام کرده ام که امضاء مرا بگذارند.
5
دادسرای امور اقتصادی با اعلام صدور کیفرخواست برای 257 نفر خبر داد که بیشترین پرونده های مفاسد اقتصادی به دستگاه های دولتی مربوط است
6
دیروز در جلسه ای در سالن کنفرانس کتابخانه کیوسی شرکت کردم وصحبت کردم. جلسه به وسیله شهرداری تشکیل شده و در باره صلح بود. پوستری نیز چاپ کرده و در باره آن اطلاع رسانی شده ونام سخنرانان آمده بود. غیر از من خانمی که سابقا در یونسکو کار می کرده در باره من صحبت کرد و تقریبا زندگینامه کاملی از من گفت و بعد من صحبت کردم و پس از آن آقایی که عضو یک گروه امدادگر بوده و در فلسطین کارهای حقوق بشری و انسان دوستانه می کرده کلیپی از فلسطین نشان داد و نقشه اسرائیل و فلسطین را توضیح داد و وضعیت زندگی مردم فلسطین را در قلمرو اسرائیل توضیح داد. خیلی خوب بود. به ویژه توضیحات بیطرفانه او به خوبی نشان می داد که مردم فلسطین در سرزمین اشغال شده خود با چه مشکلاتی مواجه اند.
صحبت من نیز این بود که بشر در طول تاریخ از چهار مشکل بزرگ رنج برده است: ناامنی،تبعیض، ظلم و جنگ و لذا در برابر هر کدام آرمانی بزرگ مطرح شده است. در برابر ناامنی- امنیت، در برابر تبعیض- برابری، در برابر ظلم- عدالت و در برابرجنگ – صلح. توضیح دادم که من امروز پس از 60 سال زندگی چون تقریبا تمام این چهار تا را تجربه کرده ام و از این رو به اهمیت آنها پی برده ام و برای تحقق امنیت و برابری و عدالت و صلح می کوشم. در پایان چهار شعار به عنوان یک مسلمان ایرانی به دیگران اعلام کردم : امنیت، برابری، عدالت و صلح. اکثریت شرکت کنندگان، دانش آموزان کلاس چهارم دبیرستان بودند. حدود 60 نفر . در پایان نیز شهردار صحبت کرد. بعد قرار بود که دانش آموزان تأتر اجرا کنند که من دیگر آمدم.
تعدادی خبرنگار نیز بودند و با من مصاحبه کردند. خبرنگار دو کانال تلویزیونی و یک خانم خبرنگار هفته نامه اکسپرس که وابسته به روزنامه رپاپلیکا بود.

یادداشت های روزانه – قسمت هشتاد و یکم
سه شنبه 20 مهر 400

Share:

More Posts

Send Us A Message