اعمال محدودیت روزافزون علیه رهبران و حامیان جنبش سبز؛ آیا کلهر راست می گوید؟

یکشنبه 3 آبان 88 / 25 اکتبر 2009

1

عکس هایی از کروبی در سایت ها منتشر شده است که وی در نمایشگاه مطبوعات به شدت بوسیلة مردم و سبزپوشان مورد استقبال قرار گرفته است و شعارهایی در حمایت او می دادند. جز شعار همیشگی مرگ بر دیکتاتور، می گفتند: موسوی زنده باد / کروبی پاینده باد یا: کروبی، کروبی، حمایتت می کنیم. اما گویا این استقبال کودتاچیان را چندان پریشان و خشمگین کرد که تحمل نکرده پس از ورود کروبی به محوطه و هنگام بازدید شماری افراد لباس شخصی و به روایتی حراست نمایشگاه (عناصر امنیتی) ایشان مورد حمله قرار گرفت و به ایشان توهین های زشت شد و اشیایی به سوی ایشان پرتاب شد و عمامه از سر وی افتاد و پیشانی اش نیز مجروح گشت. این صحنه ها به خوبی در عکس ها دیده می شوند.

2

دیروز موسوی هم به نمایشگاه رفت اما پیش از ورود به نمایشگاه بوسیلة امنیتی ها از ورود ایشان جلوگیری شد. اما گویا این اقدام از قبل اعلام شده بود، شمار زیادی در داخل و خارج محوطه منتظر موسوی بودند اما پس از آن که ایشان نتوانست وارد شود، شعارهایی به نفع او داده شد و بین طرفداران احمدی نژاد و سبزها مجادلاتی کلامی تندی رخ داد. در عکس های منتشره شده، شمار افراد قابل توجه است و عکس های دیگر زندانیان نیز در دست افراد دیده می شود. ضمنا خانم محتشمی پور و ژیلا بنی یعقوب و خانم امرآبادی که به تازگی از زندان آزاد شده اند در جمع مردم حضور داشتند.

گفته شده است که خاتمی نیز خواهد آمد. اما روشن است که نخواهند گذاشت. به نظر می رسد این رهبران و حامیانشان می خواهند از فضای نمایشگاه برای افشاگری و توسعه جنبش سبز استفاده کنند. پسر کروبی گفته است که پدرش باز هم به مقاومت خود ادامه می دهد و از جمله در مجامع عمومی حاضر خواهد شد. کار خوبی است چرا که کودتاچیان می خواهند اینان را در خانه حبس کنند و از مردم جدا سازند.

3

گفته می شود در 13 آبان یکی از شعارهای مردم این خواهد بود: اوباما، اوباما، یا با اونا، یا با ما.

رئیس پلس تهران اعلام کرده است که سبزها برای راهپیمایی 13 آبان باید مجوز بگیرند و گرنه طبق قانون با تظاهرات غیر قانونی برخورد خواهد شد. هرچند ممکن است که این حرف برای ارعاب باشد اما در عین حال فکر می کنم که این بار نخواهند گذاشت که اجتماعی شکل بگیرد.

4

موج مهاجرت کارکنان وابسته به خانوده نظام به خارج از کشور شدت گرفته است. دو عکاس خبرگزاری فارس، که یکی از عکساهیشان از سبزها در خیابان روی جلد تایم نیز چاپ شد، به خارج پناهنده شده اند و یکی از آنها نیز با بی بی سی مصاحبه کرد. یکی از گزارشگران ورزشی تلوزیون نیز در یکی سفر شغلی از خارج باز نگشت و در مصاحبه با بی بی سی گفت او حامی سبز است و تا وضعیت چنین است به ایران باز نخواهد گشت. او گفته که نیمی از کارکنان صدا و سیما طرفدار جنبش سبز و معترض اند. گفته می شود حیدری از مجریان پرسابقه و شناخته شده تلوزیون نیز بی سر و صدا به خارج از کشور نقل مکان کرده است. نوشته اند که قشقائی، سخنگوی وزارت خارجه، نیز به دلیل شرکت اعضای خانواده اش در راهپیمایی سبزها از کار برکنار شده است. فعلا روند ریزش نیرو از آن سو ادامه دارد. در حالی که از این سو افزایش دیده می شود.

5

محمد جواد لاریجانی، که این روزها تندترین انتقادها را به خاتمی و موسوی و کروبی می کند، اخیرا گفته است که موسوی علیه امام عادل خروج کرده است! یعنی فتوای شریح قاضی بر ضد امام حسین و زمینه سازی برای نابودی وی! [البته فتوای یاد شده از سوی شریح قاضی علیه امام حسین نادرست و نامستند است].

6

هشت تن از نمایشنامه نویسان مطرح و شناخته شده ( ز جمله بهرام بیضایی و چرمشیر) از شرکت در بیست و هشتمین جشنواره تأتر خودداری کرده و عملا این جشنواره را تحریم کرده اند

7

مهدی کلهر گفته است آژاکس 2 با 75 میلیون دلار برای سرنگونی دولت احمدی نژاد برنامه ریزی شده بود که شکست خورد! منظر از آژاکس 1 طرح کودتا علیه دولت مصدق است. خدایا!آیا اینها دیوانه شده اند که چنین به هذیان گویی افتاده اند؟ یا فکر می کنند که مردم ابله اند که  چنین به شعور شان توهین می شود؟ کدام آژاکس؟ اگر کودتای آمریکای شکست خورده کدام سند و مدرک برای اثبات آن؟ و اصلا این چگونه آژاکسی است که طرح شده و به اجرا در آمده و بعد هم شکست خورده اما کسی جز مهدی کلهر از آن آگاه نشده است؟ گاهی فکر می کنم که آیا آیندگان این همه حرف های مفت و دروغ های آشکار را از لابلای روزنامه ها گفتارهای مشعشع مسؤلان عالی و دانی دولت نهم و دهم استخراج خواهند کرد و اساسا آن ها را خواهند دید؟ آیا نسل های آینده می پذیرد که چنین حرف هایی از دهان دولتمردی و آن هم مسؤل فرهنگی رئیس جمهور کشوری درآمده باشد؟!

یادداشت های روزانه – قسمت یکصدو شصت دوم

دوشنبه 31 اردیبهشت 1403  

Share:

More Posts

منطق مشترک دیکتاتورها

سخنرانی جنایتکار قرن نتانیاهو در کنگره آمریکا را می دیدم و می شنیدم. به راستی شنیدن این همه اراجیف،  تحمل می خواست و من به

Send Us A Message