توضیح لازم در ارتباط با بازپخش نگاهی به کنفرانس برلین

لابد به یاد دارد که چندی پیش همراه بازپخش قسمت اول «نگاهی به کنفرانس برلین» یادداشتی نیز منتشر شد که در آن گفته بودم که جملاتی از مقدمه آقای علی لیمونادی مبنی بر نقش آقای خاتمی رئیس جمهور وقت ایران در اعزام گروهی از روشنفکران و سیاست ورزان ایرانی دوران اصلاحات به این کنفرانس و نیز دعوی برهم زدن کنفرانس یاد شده در بهار سال 1379 (2000) به وسیله گماشتگان جمهوری اسلامی مورد انتقاد بوده و یادآوری شده بود که از دو طریق پیامی به دوست گرامی آقای لیمونادی فرستادم و چون پاسخی دریافت نشده همان پیام عینا در کانال منتشر شد. اخیرا ایشان پاسخی ارائه داده و اعلان کرده که به تازگی پیام را دیده است. ضمنا شرحی هم در مقام پاسخ ارائه شده است. انصاف ایجاب می کند که همراه بازپخش قسمت آخر این گزارش پاسخ لیمونادی را با اندکی تغییر در اینجا بیاورم تا حقی ضایع نشده باد.

با درود خدمت دوست بسیار عزیز آقای اشکوری،

من دو روز است که از مسافرت سالانه به لوس آنجلس باز گشته ام و امروز در ایمیل IRTVINFO که متعلق به دفتر من است که ایمیل ها را همکارم از آن  ارسال میکند متوجه ایمیل شما شدم. ببخشید از اینکه اینقدر دیر پاسخ شما را میدهم، چون این ایمیل ها را من باز نمیکنم.  

در پاسخ سئوال شما باید عرض بکنم که اگر تاکید بر نام خاتمی بعنوان اقدام کننده جهت انجام کنفرانس بوده،  برداشت اشتباه است، اشتباهی که از طرف من صورت گرفته و منظور دوران محمد خاتمی بوده، دورانی که آزادی های مدنی مختصری مهیا شده بوده و دولت های خارجی هم با آن همراه شده بودند. وگرنه حق با شما است.

در مورد سئوال دوم شما : این نتیجه تحقیقات همکاران من در برلین بدست آمده که مانند خود من سال ها در آن شهر زندگی میکنند و اوضاع را در کنترل دارند. تاکید آنها این است که عده ای جهت برهم زدن کنفرانس از شهر های دیگر باین شهر آمده بودند ( غریبه بودند) و اینها همان افرادی بودند که از طرق مختلف مانند آن مرد لخت را اجیر کرده بودند که معرکه بپا کند یا آن دختری که میرقصید. همکاران برلینی من معتقد بودند که اینها و عده ای فریاد کش بهیچوجه برلینی نبودند و بلکه قسمتی از برنامه تخریبی رژیم بوده است، مخصوصا که این نوع برخورد ها ساخته فعالین ایرانی مقیم برلین نیست و اصولا فعالان این شهر باین طریق خرابکاری نمیکنند. و بحکم یقین این کارها دست آورد عده ای در وزارت اطلاعات رژیم بوده که قصد لطمه زدن و بدنام کردن کنفرانس را داشته اند. همانطور که در بازگشت به ایران شما هم با احکام شدید آنها،  متوجه نظرشان شدید. 

امیدوارم نوشته من در پاسخ شما قدری مفید بوده باشد !

با مهر فراوان و به امید دیدار. علی لیمونادی 

Share:

More Posts

مردمانی مظلوم!

اول بگویم من از استفاده از واژه «مظلوم» به جد ابا دارم و دیری است که معمولا از آن استفاده نمی کنم. زیرا این واژه

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message