امامت نماز جمعه تهران توسط سید احمد خاتمی به جای هاشمی رفسنجانی!!

5

بالاخره هاشمی از نماز جمعه کنار گذاشته شد و به جای او سید احمد خاتمی خطیب نماز خواهد بود و نیز احمدی نژاد سخنران پیش از خطبه هاست. در چند روز اخیر تمام شخصیت ها و نهادهای اصلاح طلب (خاتمی، موسوی، کروبی، هاشمی، صانعی و جبهه مشارکت، مجاهدین انقلاب و مجمع محققین قم و . . .) با صدور بیانیه هایی از مردم خواسته اند که در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و خود نیز شرکت خواهند کرد. تبلیغات گسترده ای نیز در این مورد صورت گرفته است. حاکمیت از این شرکت اعتراضی بسیار نگران شده و لذا پیوسه به تهدید متوسل می شود. امروز سپاه با انتشار بیانیه ای هشدار داده است که اغتشاشگران را سرکوب خواهد کرد. در این بیانیه شرکت کنندگان جنبش سبز «اراذل و اوباش سیاسی» معرفی شده اند. گفته شده است که یکی از شعارهای محوری فردا «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» خواهد بود. البته برخی هم چنین روایت کرده اند که: «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران». باید دید که کدام درست است و منطبق با واقعیت به نظر می رسد که حاکمیت در برابر این اقدام جنبش سبز یا می بایست روز قدس را تعطیل می کرد (مانند تعطیلی مراسم شب های احیای حرم خمینی و قم و سالگرد قدوسی و سالگرد طالقانی) که البته بسیار بد بود و حمل بر شکست و عقب نشینی می شد و یا برگزار می کرد اما به گونه ای که حضور سبز را کم رنگ کنند و به هرحال با حذف هاشمی و سخنرانی های تندروترین و مرتجع ترین امام جمعه تهران و نیز احمدی نژاد ضد بشر فضا را به سود دولت کودتا و حاکمیت بگردانند که ناگزیر گزینه دوم را انتخاب کرده اند. حال باید دید در نهایت مردم با حضور سبز خود بار دیگر قدرت خود را به رخ کودتاگران خواهند کشید یا نه. اگر چنین شود باید قاطعانه گفت کودتا شکست خورده و جنبش مدنی و ضد خشونت به تدریج پیش خواهد رفت. از این رو احتمال دارد که دست به خشونت و سرکوب بزنند تا حرکت مدنی مردم را لوث کنند و بهانه ای دیگر برای بگیر و ببند و جنایت بیشتر به دست آورند.

البته کار برای کسانی چون هاشمی و خاتمی وموسوی و کروبی سخت شده است چرا که اگر در سخنرانی و خطبه ها شرکت کنند و توهین به خود را بشنوند، درست نیست و اگر هم خارج شوند و نماز را ترک نمایند، صورت خوشی ندارد و بهانه ای تازه برای متهم کردنشان پیدا می شود. اما به نظر من نباید شرکت کنند ولی در صورت شرکت در میان مردم بنشینند و در صف مقامات و در چمن سابق دانشگاه شرکت نکنند.

6

طبق اطلاع مهدی میردامادی و مسئول سایت نوروز و نیز برادر خانم ابطحی امروز بازداشت شده اند. به نظر می رسد که دایره سرکوبی به فرزندان و افراد فامیل اصلاح طلبان و زندانیان نیز رسیده است.

7

چند روز پیش موسوی سفری به قم داشته و در جلسه افطاری مجمع محققین شرکت کرده است و در این جلسه کسانی مانند شهرستانی (داماد و نمایندة آیت الله سیستانی در قم) و احمد منتظری حضور داشتند. نیز موسوی با آیات موسوی اردبیلی و صانعی دیدار کرده است. از مضامین این مذاکرات چیزی نقل نشده است.

8

به گزارش وب سایت جرس نامه ای سرگشاده با امضای اعلام نشدة 27 نفر از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران خطاب به آقای خامنه ای منتشر شده (متن نامه در جرس) از زبان و بیان تند و کم سابقه ای برخوردار است. در این نامه که واکنشی است به سخنان خامنه ای در نماز جمعه اخیر، با بیانی تند و شب نامه ای پاسخ های استواری به دعاوی خطیب جمعه داده شده است. گفته شده است شما بی شرمانه خود را با علی مقایسه کرده اید تا باز به سرکوبی مخالفان بپردازید. نه شما علی هستید و نه مخالفان شما مخالفان علی، چرا که مخالفان علی به خاطر عدالت او مخالف بودند در حالی که مخالفان شما دنبال عدالت اند و به دزدیدن رأی خود معترض اند و شما آنها را سرکوب می کنید. اگر نامه امضا داشت، از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

9

امروز 26 شهریور درست یک سال است که در ایتالیا هستم و از فردا سال دوم آغاز می شود. این که تا کی در خارج خواهیم ماند، با خداست و با اوضاع ایران.

یادداشت های روزانه – ادامه قسمت یکصدو چهل و هفتم

سه شنبه 28 شهریور 1402  

Share:

More Posts

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message