پرونده سازی جدید علیه مریم اکبری منفرد را محکوم می کنیم

کانون زنان ایرانی :جمعی از کنشگران و زندانیان سیاسی به ویژه هم بندی های سابق مریم اکبری منفرد، یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران با صدور بیانیه ای پرونده سازی مجدد علیه او را محکوم کردند .

مریم اکبری‌ منفرد، زندانی سیاسی تبعیدی که دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در زندان سمنان سپری می ‌کند، پس از تحمل ۱۳ سال و ۶ ماه حبس بدون حتی یک روز مرخصی، با پرونده‌ سازی ‌های جدید و ۶ عنوان اتهامی مواجه شده است. او که دوسال پیش از بند سیاسی زنان زندان اوین به زندان سمنان تبعید شده بود، در شرایطی که تنها ۱۸ ماه به پایان دوران حبس ۱۵ ساله ‎اش باقی مانده، باردیگر قرار است با اتهاماتی جدید محاکمه شود. گویی که هرگز قرار نیست تن جوان و پرشورش از پس تحمل رنج پانزده ‌سال حبس، رنگ آزادی را ببیند.

مریم اکبری برای تمام زنانی که در یک دهه گذشته، گذرشان به بند سیاسی زندان اوین یا اتاق سیاسی‎ ها در بند عمومی زنان اوین یا زندان قرچک رسیده است، نامی آشناست. او که در زمان دستگیری‌ اش در عاشورای سال ۸۸، سی و سه ساله بود و دختر کوچکش تنها سه سال داشت، اما به‌ رغم رنج دوری از خانواده و دخترانش، هر روز تلاش می‌ کرد تا شور زندگی را در میان زنان زندانی جاری نگه دارد. او که یادش برای همه زنان زندانی این سال‎ ها، پر از شور و شیطنت و ایمان و زندگی است.

‌مریم اکبری منفرد که اکنون چهاردهمین سال حبس خود را در زندان سمنان می ‌گذراند، سه برادر و یک خواهرش را در جریان اعدام ‎های دهه ۶۰ از دست داده است. دو برادرش در سال ‌های ۶۰ و ۶۳ به حکم دادگاه انقلاب اعدام شدند. برادر کوچک و خواهرش نیز در تابستان سال ۶۷ و همزمان با موج اعدام زندانیان سیاسی اعدام شدند.

پرونده مریم اکبری منفرد، اتهامات و دلایل محکومیتش و همچنین حبس بدون مرخصی‎ اش، همگی نشانه ‌ای آشکار از عملکرد فراقانونی دستگاه‎ های امنیتی و سیستم قضایی است.

ما جمعی از کنشگران، زندانیان سیاسی و هم ‎بندان سابق او، با اعلام نگرانی نسبت به وضعیت مریم اکبری منفرد، هرگونه پرونده ‎سازی جدید علیه او را محکوم می ‎کنیم. مریم اکبری تمام ۱۴ سال گذشته را ناعادلانه در زندان گذرانده است. او می بایست بدون قید و شرط از زندان آزاد شود. 

اسامی امضا کنندگان:

امیر خدیر
آذین مهاجرین
آزاده صادقی
بهرام رَستا
بهروز جمشیدیان
پژال کاکاوند
پویا خازنی اسکوئی حسن نعمتی
حسن یوسفی اشکوری
حکیمه شکری
رضا علیجانی
ژیلا بنی‌یعقوب
ژیلا مکوندی
ساناز سراجی
سبا افقه
سعید رضا راد سلمان موسوی
سمیرا فرهانی
سوزان کریمی
شهراد نورکجوری
شهلا رحمتی
شیوا عاملی‌راد
شیوا نظرآهاری
عبدالله ناصری طاهری
علی تقی‌پور
غنچه قوامی
فاران حسامی
فربد فیروزی
کامران رحیمیان
گلاره کاکاوند
لاله عنبری
محمد جواد اکبرین
محمد عسگری
محمدکریم آسایش
مرسده هاشمی
مسعود زارع
مسعود لدنی
منصوره شجاعی
مهتاب محمودی
مهدیه گلرو
مینا رضایی فرخ
نازنین اسدی
نسیم باقری
نسیم روشنایی
نیره توحیدی
نیما مختاریان
هاله میرمیری
هستی امیری
هنگامه هویدا
هیرش خیرآبادی
وحید زارع زاده

دیدگاه *

Share:

More Posts

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message