بیانیه جمعی از نمایندگان ادوار مجلس در دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و رأی به حسن روحانی

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس با صدور بیانیه ای مردم را بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دعوت کرده و خواستار رای به حسن روحانی برای ریاست جمهوری شدند. در فرازی از این بیانیه آمده است :
” بحران های « منابع آب »، « مسائل زیست محیطی »، « صندوق های بازنشستگی »، « بودجه دولت »، « نظام بانکی » و « بیکاری » شش ابرچالش پیشاروی کشورند و آنرا تا آستانه پرتگاه فروپاشی جلو برده اند! هشدار می دهیم که در صورت عدم مواجه علمی و کارشناسی و عقلانی با این بحرانها چشم اندازی تیره و تار پیشاروی ایران خواهد بود. ”
در ادامه تاکید شده است : ” نجات از این بحرانها اصلاحات اساسی می طلبد، اصلاحاتی که جز با تبلور اراده عمومی از طریق تفاهم ملی و مشارکت همگان دست یافتنی نیست، و فقط از سوی دولتی برآمده از رای و پشتوانه مردمی قابل انجام است. ”
متن کامل این بیانیه بشرح زیر است :

ملت شریف ایران

در دنیای سرگشته در تند باد فرایند جهانی شدن و اضطراب و بحران های ناشی از آن، در میدان رقابت و تقابل نفس گیر قطب بندی های قدیم و جدید سلطه در جهان، و در منطقه ی دستخوش جنگ و ویرانی و آشوب!

کمتر زمانی تا این اندازه حیات کشور ما ایران با فرصتها و تهدیدهای درهم آغشته، و آینده ای با بیم و امید درهم تنیده مواجه بوده است.

بار دیگر در معیادگاه تاریخی شگرف در صحنه روابط بین المللی و معادلات منطقه ای!

این تدبیر و عقلانیت ماست که سرنوشت ما و آینده ایران را رقم خواهد زد. تدبیر و عقلانیتی که بتواند پیام کهن ملت ایران در صلح جوئی و احترام متقابل و تعامل و مروت ومدارا با دیگران را بدل به محور اساسی اقتدار دیپلماسی کشور برای دفاع از منافع مردم و امنیت ملی نماید.
هنوز اعمال سیاست های نابخردانه، ماجراجویانه و قیم مابانه در سالهای حاکمیت یکدست اقتدارگرایان، آنهم در دوران افزایش بی سابقه در آمد های نفتی، در عرصه داخلی و خارجی از یادها نرفته است. دورانی که با فساد و اتلاف و تبذیر، بجای بهبود معیشت و منزلت مردم، و تامین عدالت اقتصادی و اجتماعی برای آنها، کشور را با مشکلات ساختاری بسیار مبتلا کرد و شش ابرچالش برای آینده ایران برجای نهاد.
بحران های « منابع آب »، « مسائل زیست محیطی »، « صندوق های بازنشستگی »، « بودجه دولت »، « نظام بانکی » و « بیکاری » شش ابرچالش پیشاروی کشورند و آنرا تا آستانه پرتگاه فروپاشی جلو برده اند!
هشدار می دهیم که در صورت عدم مواجه علمی و کارشناسی و عقلانی با این بحرانها چشم اندازی تیره و تار پیشاروی ایران خواهد بود.
نجات از این بحرانها اصلاحات اساسی می طلبد، اصلاحاتی که جز با تبلور اراده عمومی از طریق تفاهم ملی و مشارکت همگان دست یافتنی نیست، و فقط از سوی دولتی برآمده از رای و پشتوانه مردمی قابل انجام است.
یادآور می شویم که عدم پایبندی به اجرای اصول مصرح فصل سوم قانون اساسی در رعایت حقوق شهروندی، و عدم احترام به آزادی های فردی وجمعی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فر هنگی، رسانه ای، و مدنی توسط ارگانهای سرکوب با دامن زدن به فضاهای امنیتی و ایجاد ارعاب، از موانع اساسی در راه تبلوریابی اراده ملی در مسیر مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت کشور شده اند.

هم میهنان گرامی

تشکیل دولت صاحب اختیار و تضمین مدیریت و اقتدار وی بر قوه مجریه و تاکید بر وظائفش در دفاع از حقوق شهروندی مصرح در قانون اساسی، تنها بر مبنای کسب آرای عمومی میسر است. جلب حمایت مردمی است که می تواند نهادهای انتخابی را در برابر نهادها و ارگانهای انتصابی و نظامی و امنیتی مقاوم سازد.

شرکت وسیع مردم در انتخابات است که بوی مشروعیت و قدرت لازم برای اعمال حاکمیت مردم را می دهد، و نهادهای منتخب را در برگزیدن حکمرانان و اتخاذ بهترین شیوه مدیریت امور یاری می رساند، و این نهادها را در برابر مداخلات ارگان های موازی غیر مسئول و ناپاسخگوی دولت پنهان مصونیت می بخشد تا از عهده ایفای وظائف و نقش خود در خدمت به مردم برآیند، و به ویژه دولت مسئول در سیاست خارجی و مختار و پاسخگو در صحنه داخلی را رقم می زند و راه را برای ساماندهی حکمروایی بهتر و حکمرانی خوب در مسیر گذار به مردمسالاری هموار می سازد.

ما به عنوان جمعی از نمایندگان ادوار مجلس در چنین شرائط و احوالی و باتوجه به فهرست افرادی که از دایره تنگ نظارت استصوابی شورای نگهبان برآمده و توانسته اند به عنوان نامزد در میدان و رقابت انتخابات ریاست جمهوری حضور یابند، بهترین گزینه را در تداوم بخشیدن به ریاست جمهوری آقای حسن روحانی می دانیم و به ایشان رای خواهیم داد، و از شما می خواهیم برای بروز اراده و مطالبه ملی در تامین شرائط لازم برای مشارکت در حق تعیین سرنوشت خود، و رفع خطرات سنگینی که می تواند از ناحیه مطامع بیگانگان و استبداد داخلی متوجه کشورمان شود به او رای دهید، و همزمان در هرشهر و روستا که هستید با رای به نامزدهای اصلاح طلب برای شوراها به تدبیر امور محلی خود یاری رسانید، و به شاداب نگاهداشتن امید مردم، یعنی مهمترین سرمایه اجتماعی لازم برای گذار کشور از معبر خطیر کنونی در معادلات جهانی و منطقه ای و داخلی به نفع استقلال و آبادی ایران و آزادی و رفاه همگان یاری رسانید.

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس : فاطمه حقیقت جو، احمد سلامتیان، علی اکبر موسوی( خوئینی)، علی مزروعی، و حسن یوسفی اشکوری.

Share:

More Posts

دنیای دیوانه / دیوانه / دیوانه

دیشب در برنامه «شصت دقیقه» تلویزیون بی بی سی فارسی مطلبی شنیدم که به راستی هنوز هم باورش سخت است. فردی تاجیک تبار اما روسی

Send Us A Message