تداوم جنبش سبز و هراس حکومتیان از گسترش آن

پنجشنبه 7 آبان 88 / 29 اکتبر 2009

1

روز سه شنبه کروبی به دیدار موسوی رفت و با هم گفتگو کردند. در این گفتگوها بار دیگر به ادامه راه تأکید کردند. ضمنا نسبت به عملکرد دولت در مورد موافقت با آژانس مبنی بر انتقال 1200 کیلو اورانیوم غنی شده به روسیه انتقاد شده و آن را از یک سو به معنای کرنش در برابر آمریکا دانسته و از سوی دیگر در صورت عدم پایبندی به این تعهد موجب فشار بیشتر غرب علیه ایران خواهد شد.

2

آقای خامنه ای دیروز طی یک سخنرانی بار دیگر به معترضان به نتایج انتخابات حمله و انتقاد کرد و گفت ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات به مخالفان طی یک پیغام خصوصی هشدار داده است. ایشان گفت دروغ بودن انتخابات خود جرم بزرگی است. گرچه در مجموع سخنان ایشان چندان تند و خشن نبود ولی تعبیر جرم بزرگ موجب شده است که چنین تفسیر شود که هدف اعمال فشار بیشتر بر معترضان و زندانیان و احتمالا بازداشت موسوی و کروبی است. اما بعید است که چنین قصدی باشد.

3

دیروز خانواده های زندانیان سیاسی جلو دادستانی تهران اجتماع کرده و خواهان آزادی زندانیان و تعجیل در رسیدگی به کارشان شدند. اینان با پلاکاردهایی که خواسته هایشان را منعکس می کرد، گرد آمده بودند. برخوردی با آنان نشد و دیداری با دادستان داشتند و گویا قول داده است که به خواسته هایشان رسیدگی شود. ایشان گفته است که دستور حمله به دعای کمیل را نداده بود. اگر درست گفته باشد، این خود از یک سو از هرج و مرج و اختلاف نظر در نهادی زیربط است و از سوی دیگر نشان می دهد که سپاه هر کار که دلشان خواست می کند و کسی جلودارش نیست.

4

مسؤل بسیج مدارس اعلام کرده است که روز 13 آبان سه میلیون دانش آموز را به خیابانها می آورد تا به گفتة این مسؤل نقشه های دشمنان خنثی شود. این امر نشان می دهد که حسابی از جنبش سبز ترسیده اند و فکر می کنند با آوردن افراد زیاد اجتماع ایشان را تحت الشعاع قرار دهند که به نظر من چنین کاری نمی توانند بکنند.

5

دیروز طی یک بمب گذاری در پاکستان 100 نفر کشته شدند که به دست طالبان انجام شد. در همین روز باز طالبان به یک هتل در کابل حمله کرده و چند تن از کارمندان سازمان ملل کشته شدند. چند روز جلو تر طی دو بمب گذاری در بغداد 180 نفر به قتل آمدند. به راستی این نوع اعمال تحت هر عنوانی که باشد جنایتی غیر قابل توجیه است و به نام اسلام نیز خود جنایت بزرگ تری است.

6

امروز در سایت روز از قول مهران براتی اعلام شده است که در برابر مخالفت با علوم انسانی در ایران و متوقف کردن برخی رشته های علوم انسانی طرحی به نام دانشگاه علوم انسانی آنلاین تأسیس می شود که داشجویان ساکن ایران را می پذیرد و فعلا مدرک لیسانس و فوق لیسانس می دهد. مدرکی که متعبر است و در تمام دنیا اعتبار دارد. فکر می کنم طرح خوبی است. هرچند نمی دانم چه اندازه جدی و شدنی است.

7

اخیرا در مدرسه راهنمایی امام رضا وابسته به آستان قدس در مشهد انتخابات شورای دانش آموزی برگزار شده و در آن دانش آموزان به جای رأی هم شاگردیهایشان به موسوی رأی داده اند. از 598 دانش آموز 452 رأی خود را به نام میرحسین موسوی به صندوق ریخته اند. مسؤلان مدرسه که جملگی حکومتی و ضد موسوی بوده اند از اقدام غیر منتظره دانش آموزان راهنمایی ناراحت و عصبانی شده حتی با بچه ها برخورد فیزیکی کرده و حراست مدرسه نیز آرا را با خود برده اند.

8

طبق گزارش اعلام شده از سوی مجمع اقتصادی جهانی (داووس) ایران از نظر تبعیض جنستی از میان 134 کشور جهان رتبه 128 را دارا است. ظاهرا در امور منفی ایران در رتبه های بالا قرار دارد. فقر، فساد، اعتیاد، سانسور، زندانی سیاسی و مطبوعاتی، اعدام، تبعیض و . . .

9

دیروز با رادیو بی بی سی گفتگو کردم و موضوع آن اختلاف دو گروه روحانیون مبارز و روحانیت مبارز و این که چرا این روزها تمام روحانیون انقلابی چپ خط امامی از نظام و کنار خامنه ای خارج شده اند بود.

یادداشت های روزانه – قسمت یکصدو شصت هشتم

شنبه 19 خرداد 1403

Share:

More Posts

منطق مشترک دیکتاتورها

سخنرانی جنایتکار قرن نتانیاهو در کنگره آمریکا را می دیدم و می شنیدم. به راستی شنیدن این همه اراجیف،  تحمل می خواست و من به

Send Us A Message