کناره گیری خاتمی به نفع موسوی

شنبه 24 اسفند 87 / 13 مارس 2009
1
در انتخابات جدید مجلس خبرگان برای انتخاب رئیس، هاشمی رفسنجانی بار دیگر انتخاب شد. رقیب وی محمد یزدی بود که گویا تلاش زیادی صورت گرفته بود تا این بار هاشمی را کنار بزنند اما موفق نشدند. هاشمی 51 رای داشت و یزدی 26. گر چه این ها اهمیتی ندارد ولی در این اوضاع وانفسا، باز این رخداد مثبت است .
2
این روزها عصرها، که برای راه رفتن به بیرون می روم، چه دل انگیز و روح پرور و چشم نواز است هوا و جنگل و طبیعت و آثار رسیدن بهار. هوا خیلی خوب شده و سرمای سخت قبلی یک هفته ای است رخت سفر بسته تا سال آینده باز گردد. در اکثر اوقات روز آسمان تقریبا بی ابر است. برخی درختان دارند سبز می شوند. در جاده های بیرون شهر کامیون ها و وانت های حامل درختان کوچک و بزرگ برای غرس و کاشتن جابه جا می شوند. کشاورزان و باغداران در باغ ها و مزارع به جنب وجوش افتاده اند. برخی شاخه های درختان را قطع می کنند. بعضی ها با کامیون چوب های خشک گذشته را منتقل می کنند. شماری برگ های خشک و احتمالا شاخه های خشک افتاده روی زمین را آتش می زنند. پیچیدن دود آتش در فضا چه زیبا و روح پرور است. واقعا سیر نمی شوم. وقتی بیرون می روم دلم نمی خواهد باز گردم. این روزها معمولا تا نزدیکی دریاچه می روم که حدود هشت کیلومتر (رفت وآمد) است و دو ساعتی طول می کشد. ای کاش در ایران چنین جایی و امکانی داشتیم.
دوشنبه 26 اسفند 87 / 15 مارس 2009
مقاله ای با عنوان «از ما عبرت بگیرید»نوشته بودم که در سایت روز آنلاین در امروز چاپ شده است.
سه شنبه 27 اسفند 87 /16 مارس 2009
بالاخره آقای خاتمی با صدور بیانیه ای از کاندیداتوری انصراف داد. وی گرچه در بیانیه خود میرحسین موسوی وکروبی را از شخصیت های ارزشمند و لایق توصیف کرده ولی صریحا از موسوی حمایت کرده است. وی که قبلا گفته بود یا او می آید یا میر حسین، پس از آمدن موسوی دچار مشکل شده و در محذور اخلاقی قرار گرفت و در بیانیه اش نیز اشاره کرده است اخلاقمداری به کسب قدرت ارجح است و او می خواست ثابت کند که اخلاقمدار است. البته چنین است اما این در حالی است که اکثریت طرفدارانش مخالفت خود را با اکثریت آرا با کناره گیری اش نشان دادند. البته در رسانه ها آمده است که گویا اخیرا از مقامات عالی به وی پیغام هایی رسیده است. اگر چنین باشد، باید یقین کرد مخالفت آقای خامنه ای دلیل اصلی این اقدام بوده است. واقعا شگفت انگیز است کسی که شانس بالایی برای انتخاب شدن را دارد چگونه به نفع کسی کنار می رود که شانس وی کمتر است. من یقین دارم که بخش بزرگی از جوانان و طرفداران رادیکال خاتمی به انفعال گرفتار شده و در رای گیری شرکت نخواهند کرد. در عین حال تردیدی وجود ندارد که خاتمی این بار در صورت انتخاب شدن مشکلاتش صد برابر بیشتر از گذشته خواهد بود و فکر می کنم شانسی برای تحقق مطالبات سرکوب شده انبوه طرفدارانش نداشت. به هر حال ببینیم چه می شود. آقای میرحسین که فعلا چنگی به دل نمی زند.
یادداشت های روزانه – قسمت هفتادم
سه شنبه 28 اردیبهشت 400

Share:

More Posts

دنیای دیوانه / دیوانه / دیوانه

دیشب در برنامه «شصت دقیقه» تلویزیون بی بی سی فارسی مطلبی شنیدم که به راستی هنوز هم باورش سخت است. فردی تاجیک تبار اما روسی

Send Us A Message