نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی و انتقاد از عدم انجام وظایف قانونی مجلس خبرگان رهبری و تجلیل از آیت الله دستغیب شیرازی

پنجشنبه 9 مهر 88 / 1 اکتبر 2009

1

چند روز پیش آقای کروبی با ارسال نامه ای سرگشاده به آقای هاشمی رفسنجانی از عملکرد وی و نیز اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری به شدت انتقاد کرد و گفت این مجلس به وظایف قانونی خود در مورد رخدادهای زمان اخیر و به تعبیر ایشان «شبه انتخابات» و عملکرد نهادهای زیر مجموعه رهبری عمل نکرده و رئیس این مجلس نیز به تهاد قانونی خود پایبند نبوده و به جایی حضور در مجلس و طرح جدی مسائل مهم کشور و نظام جلسه را ترک کرده است. کروبی از شجاعت و عمل به وظیفة آیت الله دستغیب تجلیل کرده و از سکوت و بدتر از آن از مداحی های دیگران انتقاد کرده است. ایشان یادآوری کرده اگر بنا شود اعضای این مجلس مهم فقط به مداحی بپردازند دیگر نیازی به برگزاری نشست های مکر ندارد.

2

موسوی با انتشار یک بیانیه تحلیلی از راهپیمایی میلیونی مردم در روز قدس تجلیل کرده و آن را نشانه ای از ایجاد و شکل گیری همان شبکه های اجتماعی مورد نظر ایشان در «جنبش راه سبز امید» و موفقیت آن دانسته است. بیانیه ایشان و کروبی در عین بیان عزم اینان بر ادامه راه به معنای ایجاد امید در مردم برای ادامه جنبش نیز هست. از این نظر انتشار این بیانیه ها بجا و کاری بایسته بود.

3

یکی از فرماندهان سپاه (سردار قاسمی) گفته است که در روز قدس دو میلیون نفر سبز پوش در راهپیمایی شرکت کردند اما تمام این ها منافق و سلطنت طلب بودند.

4

روز دوشنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران مراسمی برگزار شد که البته احمدی نژاد در آن شرکت نکرد اما دانشجو وزیر جدید علوم در آن حضور داشت. دانشجویان حدود دو هزار نفر در داخل دانشگاه دست به راهپیمایی اعتراض زدند و شعارهایی چون: دولت کودتا، استعفا، استعفا و مرگ بر دیکتاتور و . . . سر دادند. نیز به دلیل حضور غلامعلی حداد عادل دانشجویان شعار دادند: وکیل ضد ملت، خجالت، خجالت. پس از آن تا دیروز در دانشگاهای دیگر از جمله دانشگاه شریف و خواجه نصیر و آزاد اعتصاب و اعتراض در اشکال مختلف صورت گرفت. به هرحال «نهضت ادامه دارد».

5

سپاه پنجاه بعلاوه یک سهم از سهام مخابرات را در بورس تهران خرید. این معامله ظاهرا قانونی است و در جهت اجرای برنامه خصوصی سازی اما در واقع به دو دلیل این نهاد مهم دولتی به سپاه واگذار شده است: یکی به دلیل سودآوری بسیار آن و دیگری به دلیل باز شدن دست های هرچه بیشتر سپاه در امر کنترل های گسترده در مخابرات و رسانه هایی چون ماهواره و موبایل و اینترنت و اشکال مؤثر رسانه ای دیگر. سپاه دیگر در سایه دولت امام زمانی نهم و دهم از پشت صحنه بیرون آمده و آشکارا دولت را در اختیار گرفته است.

سه شنبه 10 بهمن 1402

یادداشت های روزانه قسمت یکصدو پنجاه و چهارم

Share:

More Posts

مردمانی مظلوم!

اول بگویم من از استفاده از واژه «مظلوم» به جد ابا دارم و دیری است که معمولا از آن استفاده نمی کنم. زیرا این واژه

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message