پیامدهای سخنان خامنه ای در نماز فطر و طرح هاشمی برای خروج از وضعیت کنونی

سه شنبه 31 شهریور 88 / 22 سپتامبر 2009

1

در مورد حضور هاشمی و سید حسن خمینی و ناطق در نماز فطر، خبری انتشار یافته است که خامنه ای شخصا به این سه نفر تلفن زده و از آنان خواسته است که در نماز شرکت کنند و او قصد دارد که برای ایجاد آرامش سخن بگوید. گرچه من در صحت این خبر تردید دارم اما اگر به وقع چنین باشد، این از استیصال حکایت می کند نه قدرت. البته این می تواند یک ترفند نیز باشد برای خریدن فرصت. در این صورت حضور این اشخاص قابل فهم خواهد بود. در عین هرچه هست این نمایش وحدت موقتی و بی بنیاد است و قطعا کسانی چون هاشمی نمی توانند به این سادگی تن به اسارت و تسلیم بدهند. اگر هاشمی حالا تسلیم شود، بی گمان به دست مخالفانش (ایادی احمدی نژاد) نابود خواهد شد.

2

در برخی اخبار و تحلیل ها آمده است که سخنان خامنه ای در نماز فطر بیش از همه به زیان احمدی نژاد و باند او بوده است و از این رو او و دوستانش از سخنان رهبر ناراضی و خشمگین اند. زیرا تأکید خامنه ای بر عدم حجت اقرار زندانیان در دادگاه به زیان دیگران مشروع و مسموع نیست، نقشه ایشان را برای برخورد با کسانی چون هاشمی و خانواده اش و نیز موسوی و کروبی بر باد داده است. از این رو رسانه های تندرو حامی احمدی نژاد مانند کیهان و ایران و فارس درست از همان لحظات پس از سخنان رهبری با توسل به انواع ترفند و تفسیر و توجیه، سخنان رهبری و مولایشان را بی اثر کنند و باز هم آشکارا بر ضد سید حسن خمینی و هاشمی و دیگران مطلب می نویسند. جالب است افرادی که دیگران را به اتهام عدم اطاعت از فرامین و حتی منویات رهبری همواره هتک می کنند و سخت ترین حملات را علیه آنان سامان می دهند، اکنون خود در نادیده گرفتن فرامین مطاع رهبری درنگ نمی کنند و حتی روزی هم صبر نمی کنند. روشن می شود که حتی کلاه خامه ای در میان حامیان سینه چاکش نیز پشم ندارد. از سوی دیگر روشن می شود که همه چیز بازی است و اعتقادی نیز در کار نیست.

3

آذر منصوری از اعضای حزب مشارکت دستگیر شد.

4

مجلس خبرگان رهبری امروز تشکیل شد و قرار است فرادا نیز ادامه یابد. هاشمی در آغاز این نشست سخن گفت و در ضمن لزوم توجه به سخنان رهبری اشاره کرد که وحدت بسیار ضروری است و بعد گفت عده ای از دلسوزان طرحی را تهیه کرده اند که در آن در چهارچوب رهنمودهای مقام رهبری راه های برون رفت از شرایط کنونی در نظر گرفته شده است. باید دید از این مجلس چه بیرون می آید. البته روشن است که هیچ امیدی به این مجلس نیست و طرح هاشمی هرچه باشد، باز حلال مشکل نخواهد بود.

5

صبح امروز به فلورانس رفتیم و طبق قرار قبلی برای انجام مصاحبه و اخذ ویزا به کنسولگری آمریکا مراجعه کردیم. مصاحبه انجام شد. ظاهرا مشکلی نبود. گفتند دو هفته دیگر جواب خواهند داد. آقای دکتر دیوان بیگی همراه و مترجم ما بود. خدا خیرش بدهد. اگر ایشان نبود اصلا امکان نداشت بتوانیم کاری بکنیم.

یادداشت های روزانه – قسمت یکصدو پنجاهم

سه شنبه 28 آذر 1402

Share:

More Posts

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message