یازدهمین بیاینه میرحسین موسوی

یازدهمین بیانیه میرحسین موسوی

شنبه 14 شهریور 88 / 5 سپتامبر 2009

1

اعلام شده است که جوانی به نام ماکان که نامزد ندا آقاسلطان بوده از مدتی پیش دستگیر شده و تحت فشار قرار دارد تا اعلام کند که نامزدش را منافقین کشته اند.

2

بالاخره دفتر آرامگاه آیت الله خمینی اعلام کرد که مراسم شبهای احیای رمضان در حرم برگزار نخواهد شد و دلیل آن را نامساعد بودن شرایط حرم گفته اند. روشن می شود فشار چنان بوده است که سید حسن خمینی نیز ناچار تن داده است. در عین حال باز مراسم تعطیل شد بهتر است تا این که مراسم با حذف خاتمی و تن دادن به خواست عوامل کودتا برگزار می شد.

3

میرحسین موسوی دیروز یازدهمین بیانیه خود را انتشار داد. وی در این بیانیه شرحی در بارة «جنبش سبز امید» خود داده است. او حدود ده مورد را به عنوان اهداف فعالیت این نهاد بر شمرده است. از جمله تشکیل کمیته حقیقت یاب در بارة انتخابات و پی گیری قربانیان و آسیب دیدگان و تشکیل گروههای خود جوش مردمی در هر خانه و فامیل و محله. گفته شده است که جنبش سبز راه امید یک حزب و سازمان و جبهه نیست به وسعت تمام ملت است و از این رو سرکوبی آن ممکن نیست.

با این که به هر حال این گفتارها و اقدامات از ادامه راه و مقاومت حکایت دارد و امید آفرین است، اما واقعا روشن نیست در این سطح از کار بتوان مردم و معترضان را در صحنه نگه داشت و به حرکات  اعتراضی ادامه داد. به ویژه که سرکوبی ها نیز بیشتر خواهد شد.

4

البرادعی چند روز پیش گزارش جدیدی از فعالیت های هسته ای ایران انتشار داده است. در این بیانیه و نیز مصاحبه های وی در این روزها، در مجموع جانبدار ایران است و گفته شده است هیچ دلیل روشنی مبنی بر نزدیک شدن ایران به سلاح هسته ای در دست نیست. او می افزاید خطر ایران بزگ جلوه داده شده است.

به طور کلی حال که وضعیت دولت جدید ایران روشن شده و تعطیلات تابستانی غربیان نیز رو به پایان است، بار دیگر این موضوع پرمناقشه در جریان افتاده و به ایران تا اواخر سپتامبر مهلت داده شده است که به خواسته های جامعه بین الملل پاسخ دهد و غنی سازی را متوقف سازد و گرنه تحریم های سخت تری در راه است. البته اعلام شده است که ایران در چند ماه اخیر غنی سازی را کم کرده است. به هرحال داستان بی پایان مناقشه ایران و غرب هنوز ادامه دارد و بعید می دانم که به زودی به جایی برسد.

5

امروز سه مصاحبه با رادیو های زمانه و بی بی سی و فرانسه داشتم که با بی بی سی در باره نماز جمعه بود و با رادیو فرانسه در بارة مسائل جاری ایران و وضعیت دولت جدید و موانع و مشکلات آن گفتگو شد و با رادیو زمانه در بارة مقاله نیشن آمریکا که در آن ادعا  شده  که هاشمی شاهرودی را برای رهبری آینده ایران آماده می کنند صحبت شد.

یاددداشت های روزانه – قسمت یکصدو چهل و چهارم

شنبه 21 مرداد 1402

Share:

More Posts

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message