۳۰۰ کشته در حملات هوایی اسرائیل در غزه

دوشنبه ۹ دی ۸۷ / ۲۹ دسامبر ۲۰۰۸
از دوشنبه اسرائیل با نیروی هوایی خود غزه را بمباران کرده و هنوز هم ادامه دارد. طبق گزارش خبرگزاری ها، تا دیشب حدود ۳۰۰ نفر فلسطینی کشته و بیش از هزار نفر مجروح شدند. بمباران جنگی کامل در یک منطقه کوچک و پر جمعیت. فرجام چنین کاری روشن است.
صرفنظر از هر مساله سیاسی و اختلافات اعراب و اسرائیل و یا حماس و گروههای تندرو فلسطینی و تندروهای اسرائیلی، واقعا چنین تهاجمی و چنین جنایاتی غیر قابل توجیه است. چرا سازمان ملل و دیگر کشورهای پیشرفته و مدافع دموکراسی، که از یک سخن نامربوط یک مسئول در یک گوشه جهان غوغایی به پا می کنند، اقدامی در این مورد نمی کنند؟ آیا دولتمردان اسرائیل نباید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند؟ مگر در دارفورد چه گذشته بود که عمرالبشیر را قابل تعقیب شمردند؟ واقعا دنیای ظالمی است!
آقای خامنه ای امروز را روز عزای عمومی اعلام کرده است.
۲
روز جمعه با مدیریت سپاه عده ای در نماز جمعه تهران به مترسک بوش لنگه کفش پرتاب کردند. البته این اقدام انقلابی به پیروی از پرتاب لنگه کفش یک جو.ان عراقی به رئیس جمهور آمریکاست! راستی پس از سی سال از انقلاب به چه ابتذالی رسیده ایم.
۳
اخیرا خانم عبادی متهم شده است که بدهی مالیاتی دارد و امروز پنج نفر با عنوان مأموران مالیاتی به دفتر وکالت ایشان رفته و کیس کامپیوتر و پرونده هایی را برای بررسی با خود برده اند. این مسئولان جمهوری اسلامی این قدر احمق و ناشی اند که واقعا نمی فهمند و نمی دانند که چه کار باید بکنند. آخر خانم عبادی و بدهی مالیاتی؟! روشن است که می خواهند با این کارخانم عبادی را از یک سو بترسانند تا دست از فعالیت بردارد و از سوی دیگر با وارسی پرونده ها کامپیوتر و امثال آنها یا بهانه ای برای متهم کردن ایشان پیدا کنند ویا مدعی شوند که فلان سند (البته جعلی) را در دفتر کار ایشان پیدا کرده اند تا به استناد ان ایشان را به دادگاه بکشانند و (احیانا محکوم کنند). کاری که با ناصر زرافشان کردند اما اعم از این که خانم عبادی را متهم بکنند یا نکنند، این گونه بازیهای ابلهانه دیگر خریدار ندارد و کسیذ را فریب نمی دهد. حای حامیان ولایی ذوب در ولایت را. زیرا آن خود بهتر از دیگران از این ترفندهای کودکانه آگاهند.
۴
در خبر ها آمده است که در سفر اخیر احمدی نژاد به قم، علما و مراجع (جز نوری همدانی و مصباح یزدی) کس دیگری حاضر نشد که با احمدی نژاد دیدار کنند. چند روز بعد عده ای از نمایندگان روحانی مجلس به نمایندگی از سوی مراجع قم به دیدار احمدی نژاد رفتند و گله های ایشان را به اطلاع رساندند. از گزارش ها چنین بر می آید که این گله ها در مورد بی توجهی احمدی نزاد در دولت او به تذکرات و خواسته های مراجع، بی توجهی دولت به مجلس و مشکلات معیشتی و گرانی بوده است. به نظر می رسد که بی توجهی احمدی نزاد و نزدیکانش به حرفهای مراجع، به مرحله جدی رسیده است. این از عجایب است که دولت اصولگرا و ولایتمدار و مقلد علما تا این اندازه با نهاد حوزه و علما به مرحله تعارض رسیده است. پدیده ای که حتی در زمان خاتمی و اصلاح طلبان وجود نداشت. به نظر می رسد که این موضع گیری در انتخابات به زیان احمدی نژاد خواهد بود.
۵
گروه جند الله ریگی اعلام کرده اند در یک عملیات انتحاری و استشهادی در مراسم صبحگاه سپاه در سراوان ۱۵۰ نفر از نظامیان را کشته اند. دولتی ها ابتدا سکوت کردند و بعد به کشته شدن دو نفر اعتراف کردند و تا آخرین لحظه ده نفر را پذیرفته اند. خدا کند که این رقم درست نباشد که هم یک فاجعه انسانی است و هم زمینه ساز خشونت های بعدی. یعنی ترور از یک سو و اعدام از سوی دیگر، جالب است که دو روز جلوتر یکی از مقامات امنیتی گفته بود در غرب امنیت کامل برقرار است.
یادداشت های روزانه – قسمت چهل و هشتم
یکشنبه ۶ شهریور ۹۹

Share:

More Posts

دنیای دیوانه / دیوانه / دیوانه

دیشب در برنامه «شصت دقیقه» تلویزیون بی بی سی فارسی مطلبی شنیدم که به راستی هنوز هم باورش سخت است. فردی تاجیک تبار اما روسی

Send Us A Message