تکفیر اکبر گنجی به وسیله آیت الله مکارم شیرازی

یکشنبه 28 مهر 87/ 19 اکتبر 2008
1
مقاله من در نقد نوشته مسعود بهنود در ارتباط با ارسال نامه مهندس بازرگان به محمدرضا شاه در پائیز سال 1358 مبنی بر تسلیم شدن شاه و باز گشت وی به کشور و در مقابل تضمین جان وی به وسیله آیه الله خمینی در سایت روز آنلاین امروز چاپ شده است. این مقاله در نقد و یا توضیح مطالب انتقادآمیز آقای بهنود نسبت به بازرگان بود و در روز جمعه برای سایت فرستاده شده بود. عنوان مقاله من این بود: «بازرگان ساده دل بود اما . . . – ایضاحی بر مقاله مسعود بهنود در باره نامه مهندس بازرگان به محمدرضا شاه».
2
امروز در برخی سایت ها متن فتوای آقای مکارم شیرازی منتشر شده است که وی اکبر گنجی را به دلیل مقالاتش پیرامون «قرآن محمدی» و انکار امام زمان مرتد و نجس اعلام کرده است. از آن جا که چنین رویکردی یک سنت ضد انسانی و حتی ضد اسلامی است و امنیت افراد را به خطر می اندازد و در صورت تداوم فتنه ای است که همه را در بر می گیرد، بایدتمام نیروهای دموکرات و آزادیخواه و به ویژه نواندیشان دینی و روحانیان نوگرا واکنش نشان دهند. در نظر دارم که به دوستان ایران توصیه کنم حتما بیانیه ای صادر و منتشر کنند. خودم نیز نامه سرگشاده ای به مکارم نوشته ام که در روزهای آینده منتشر خواهم کرد.
3
ظاهرا اعتصاب بازارهای ایران (تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و . . .) در اعتراض به مالیات ارزش افزوده کالاها پایان یافته و دولت شکست خورده و عقب نشینی کرد و اعلام کرده تا سال دیگر اجرای آن را عقب می اندازد. به هر حال این حادثه مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی بود. بازار از حامیان نظام حاکم بوده و انتظار نمی رفت که بازار آن هم در سطح گسترده و موثر اولا دست به اعتصاب بزند و ثانیا موفق شود و این می تواند زنگ خطری برای حاکمیت باشد
4
روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل برای انتخاب یک عضو غیردائم از آسیا در شورای امنیت رأی گیری شد و در رقابت بین ایران و ژاپن، ژاپن با 158 از 192 انتخاب شد و ایران با 32 رأی شکست خورد.
این حادثه تلخی برای جمهوری اسلامی و تحقیر بزرگی برای ملت ایران بود. زیرا که از بی اعتباری نظام و انزوای آن حکایت می کند جالب است شماری از اعضای غیر متعهدها، که به طور سنتی باید حامی ایران باشند و طبق گفته های ایران لابی زیادی با آنها داشته، نیز به ژاپن رأی دادند. این نیز یکی از برکات سفر احمدی نژاد به سازمان ملل و چرندگویی های وی بوده است.
یادداشت های روزانه – قسمت بیست و سوم
شنبه 10 اسفند 98
#یوسفی اشکوری

Share:

More Posts

Send Us A Message