میتینگ انتخاباتی موسوی و سخنان تند انتقادی علیه احمدی نژاد

شنبه 2 خرداد 88 / 23 می 2009
1
امروز به مناسبت دوم خرداد مراسمی در سالن دوازده هزاری نفری استادیوم آزادی تهران برگزار شد که البته میتینک انتخاباتی موسوی بود. در این مراسم خاتمی نیز حضور داشت و سخن گفت. طبق گزارش ها حدود بیست هزار نفر شرکت کرده بودند و گزارش تصویری کوتاه آن در صدای آمریکا نشان داده شد که غالبا جوانان بودند و با شور و هیجان شعار می¬دادند. عکس هایی که در گویا آمده است نشان می دهد که شمار دختران خیلی زیاد بودند. اکثرشان با روسری های پس کله و غالبا سبز و یا مانتو و یا رو پوش سبز و با عکس های موسوی و خاتمی در حال شعار دادن و یا اجرای برنامه های هستند. همین دختران و با همین لباس ها و موهایشانند که در خیابان پلیس امنیت اجتماعی و گشت ارشاد مزاحم شان می شود و آنها را به اداره اماکن می برد. روی برخی از پلاکاردها نوشته شده بود: صلح – شادی – زندگی. شعارهای تند علیه احمدی نژاد بسیار بوده است. از جمله «مرگ براین دولت مردم فریب». خامنه ای با این حمایت هایش از این شخص، خود را بیش از پیش در برابر این نسل و مردم قرار می دهد.
ابتکار درست و جالبی که ستاد موسوی به خرج داده این است که شال و یا نوار سبز را به عنوان نماد تبلیغاتی انتخاب کرده و در همه جا و حتی در کوچه و خیابان و تاکسی حامیان موسوی از این رنگ و مچ بند و یا بازو بند و یا پرچم استفاده می¬کنند و این روش در شرایطی که امکان تبلیغاتی اندک و محدود است می¬تواند مفید باشد. هرچند که در روستاها و در طبقات فرودست و دور افتاده چندان اثر ندارد. حال نمی دانم که رنگ سبز نشانه چیست. آیا نشانه سیادت ایشان است و یا علامت صلح و یا چیز دیگر؟
در این مراسم شماری از هنرمندان هم حضور داشتند و برخی سخن گفتند. فائزه هاشمی نیز سخن گفت و از این دوران احمدی نژاد به دوران نکبت و بدبختی یاد کرد. احتمالا حضور او به نشانه حمایت هاشمی است. دیگر سخنرانان از جمله زهرا رهنورد نیز تند و انتقادی از دولت فعلی سخن گفتند. یکی گفته است که: چهارسال خفت کافی است. همسر محمد علی رجایی نیز به تندی از احمدی نژاد یاد کرد و گفت او به دروغ خود را به رجایی شبیه می داند و حال آن که وی هیچ شباهتی به رجایی ندارد. هنرمندانی چون کیومرث پور احمد و پگاه آهنگرانی و لیلا رشیدی و بهاره رهنما نیز صحبت کردند و گویا پور احمد خیلی تند و گزنده از دولت انتقاد کرده است.
2
کروبی اعلام کرده است که در صورت انتخاب شدن معاون اول غلامحسین کرباسچی خواهد بود. فعلا بازار حرف و وعده ها داغ است و حرف هم که مالیات ندارد. البته اگر کرباسچی معاول رئیس جمهور شود امر شگفتی نیست اما اشکال کار این است که مقام ولایت از ایشان خوشش نمی آید و اگر مخالفت کند کروبی چه خواهد کرد؟ البته این کار در برابر وعده هایی که کروبی داده است و برخی از اینها محال است اجراشود هیچ است.
3
احمدی نژاد که احساس می کند به شدت زیر فشار تبلیغاتی منتقدان است و خشمگین است، در یک مصاحبه گفته است که منتقدان را مخصوصا کسانی را که در داخل سیستم علیه سیستم توطئه می¬کنند و با صهیونیست ها همکاری می¬کنند، به زودی افشا خواهد کرد. نیز گفت تهمت به دولت و رئیس جمهور جرم است و ما شکایت خواهیم کرد. البته به شکل آشکاری هاشمی را نشانه گرفته است. چرا که اکنون به صورت علنی به وسیله روحانیت مبارز و حزب مؤتلفه اعلام شده است که مهمترین مخالف داخل حکومت هاشمی است و او و کسانی چون ناطق نوری و حسن روحانی تا کنون مانع اجماع اصولگرایان به سود احمدی نژاد بوده اند. هرچند ایشان در طول این چهارسال از این وعده های افشاگرانه زیاد داده اما هرگز یا حرفی نداشته و یا جرأت افشا نداشته است. اما این بار که احساس می¬کند در آخر خط است ممکن است که چیزهایی بگوید. باید در انتظار نشت و دو هفته بیشتر به پایان کارزار نمانده است.
یادداشت های روزانه – قسمت هشتاد و نهم
یکشنبه 21 آذر 400

Share:

More Posts

Send Us A Message