دفاع تمام قد آقای خامنه ای در دانشگاه از احمدی نژاد و دولت او

پنجشنبه ۲۱ آذر ۸۷ / ۱۱ دسامبر ۲۰۰۸
مقاله ای تحت عنوان «ستم مضاعف» نوشتم و در سایت روز آنلاین امروز منتشر شده است موضوع آن محکومیت مجتبی لطفی (مسئول اطلاع رسانی دفتر آیه الله منتظری) بوده است وی به چهار سال حبس و پنج سال تبعید از قم محکوم شده است. نیز وی ممنوع القلم و ممنوع التالیف شده است. مقاله ام اعتراضی است به این حکم و دفاع از لطفی.
یکشنبه ۲۴ آذر ۸۷ / ۱۴ دسامبر ۲۰۰۸
۱
به گزارش بانک جهانی، سال آینده از نظر اقتصادی، بدترین سال در طول هشتاد سال اخیر خواهد بود. رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، تجارت، تولید و . . . همه چیز در حال کاهش است. واقعا دنیا به کدام سو می رود؟
۲
آقای محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای و فرمانی به وزیر کشورش (صادق محصولی که به گفته ای ۱۶۰ بیلیارد تومان ثروت دارد و خانه اش ۲۵ میلیارد ارزش دارد)، دستور داده است کمیته ای برای«صیانت از حقوق شهروندی» تشکیل دهد. حقوق شهروندی؟! آن هم از تفکر و دولت احمدی نژاد؟! جن و بسم الله؟! ژست های احمدی نژاد دیگر نه تنهاکسی را می فریبد بلکه مشمئز کننده است! ظاهرا در آستانه انتخابات احمدی نژاد دست به هر کاری می زند تا نظر جوانان و مردم را جلب کنند. ۳
در پی برگزاری جلسات و راهپیمایی ها و تظاهرات گسترده دانشجویان در دانشگاه تهران و شیراز و همدان و اصفهان و زنجان، احضار دانشجویان این دانشگاهها به کمیته های انظباتی و یا به دادگاههای انقلاب آغاز شده و ادامه دارد. محکومیت های متهمان دانشجو و البته دیگران باز هم افزایش یافته است.
۴
امروز آقای خامنه ای به دانشگاه علم و صنعت رفته و در آن جا در یک جلسه دانشجویی برنامه ریزی شده سخنرانی کرد. گفته شده است که این برنامه بدون اعلام و اطلاع قبلی صورت گرفته است. به نظر می رسد برای این که اجرا نشدن سخنرانی ایشان موجب تفاسیری چون عقب نشینی و بیم از دانشجویان معترض نشود، ایشان به دانشگاه رفته و بالاخره مراسم انجام شده است.
هنوز نمی دانم ایشان چه گفته است اما طبق گفته یکی از رسانه ها، ایشان از احمدی نژاد و دولت او حمایت کرد و گفت دولت او دولت کار امد است. احمدی نژاد را شجاع و فعال دانست و ضمنا از پیداشدن آدم های ترسو و بی جرأت در نظام هشدار داد. ظاهرا آقای خامنه ای سرنوشت خود و نظام را با احمدی نژاد گره زده است.
۵
از اوایل دسامبر مردم اروپا (از جمله ایتالیا) به صورت تمام عیار برای برگزاری عید و جشن ژانویه آماده می کنند.
مردم کیوسی نیز در اشکال مختلف این آمادگی را نشان می دهند. خیابانهای آذین بندی می شود. بازارهای مختلف و چند روزه برای عرضه و فروش کالاهای مختلف شیرینی جات و لباس و کالاهای زینتی در این ایام برگزار می شود. امشب اعلام شده است که امسال دولت اطریش درخت کریسمس را به پاپ واتیکان هدیه کرده و امروز در میدان سنت پیر واتیکان روشن شد. این درخت ۸۲ متر طول دارد و با هزاران لامپ روشن شده است.
۶ آقای محسن رضایی با ارسال نامه ای به سران احزاب و مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است برای خروج از بحران کنونی کشور، بهتر است در انتخابات ریاست جمهوری ائتلافی صورت بگیرد و دولت ائتلاف ملی از تمام نیروهای کار آمد تشکیل شود. این در حالی است که طی روزهای اخیر و پس از برگزاری نشست سی سال قانونگذاری در مجلس و طرح وحدت ملی از سوی لاریجانی و ناطق نوری و هاشمی و در پی آن آقای کرباسچی، از سوی جناح احمدی نژاد شدیدا آن را محکوم کرده و آن را توطئه برای عبور از احمدی نژاد تفسیر کردند. حال آقای رضایی به چه انگیزه چنین طرحی داده است، روشن نیست. اما هر چه هست، مشکل احمدی نژاد روز بروز حادتر می شود.
۷
چند روز قبل خانم نسرین ستوده، وکیل دادگستری از فعالان جنبش زنان، که برای گرفتن جایزه حقوق بشر ایتالیا به این کشور سفر می کرد، در فرودگاه تهران ممنوع الخروج شد.
ظاهرا اعمال محدودیت ها بر فعالان اجتماعی و حقوق بشری ایران از سوی دولت ضد حقوق بشری پایان ندارد.
یادداشت های روزانه – قسمت چهل و سوم
شنبه ۱۱ مرداد ۹۸

Share:

More Posts

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message