با عرض سلامnمیخواستم ببینم با مطالعاتی که داشته اید، وجه الله، در منابع و تفسیر های مختلف چه معنی و تفسیری داشته است. با توجه به اینکه نمیتواند چهره و صورت الهی مورد نظر باشدnnبا تشکرnnnبا سلام و ارادتnبا پوزش و تأخیر. به دلیل فراموشی و نیز البته سفری کوتاه به شهر شماnگرچه در دیدگاه کلامی کسانی که برای خدا نوعی جسمانیت قایل اند (حداقل در قیامت) طبعا «وجه» می تواند به همین معنای ظاهری و انسانی آن باشد اما در دیدگاه غالب مسلمانان و مفسران جسمانیت و حتی تشبیه پذیرفته نیست و ذات باری از هر تشبیهی منزه است. اما من در تفسیر وجه الله و دیدگاهها و تفاسیر مختلف آن تحقیق خاصی نکرده و الان نمی توانم از آرای مشخصی یاد کنم ولی به گمانم موجه ترین تفسیر و تعبیر همان «جهت» یا «سویه الهی» است. خداوند مکان و یا نقطه نیست که بتوان بدان رسید؛ خداوند یک نام و یا و نشان و فلش راهنما و مقصد حرکت و صیرورت است اما مقصدی ارزشی و جهت بخش و طبعا بی پایان و به همین دلیل در اندیشه الهی سیر و صیرورت آدمی به سوی کمال و عینیت یافتن از صفر تا بی نهایت است و از این رو نسبی. مخصوصا اگر بتوان خدا را بی صورت و غیر متشخص دانست. هرچند این سیر در عالم واقع واقعی است. به ویژه معنای اصطلاحی وجه نیز بسیار عمیق و گویاست. وجه صورت و سیمای انسان است که در بالاترین نقطه کالبد قرار دارد و حامل چهار عضو بنیادین انسان یعنی چشم و گوش و بویایی و و مغز است. نمی دانم این اندازه توضیح برای بیان مقصود کفایت می مند یا نه. در هرحال در خدمتم. nارادتمندnاشکوریnn
در حاشیه مرگ خواسته ابراهیم نبوی
اعلام شد که زنده یاد ابراهیم نبوی با مرگ خودخواسته به زندگی اش پایان داده است. خبری تلخ و آزاردهنده. می توان گفت فاجعه ای