تهدید تلویحی به ترور خاتمی

چهار شنبه 23 بهمن 87 / 11 فوریه 2009

1
مقاله ای تحت عنوان «آرمان های انقلاب در جمهوری اسلامی» نوشته بودم که در سایت روز امروز چاپ شده است.
2
احمدی نژاد در سخنان دیروز خود در مراسم راهپیمایی سالگرد انقلاب صریحا از آمادگی ایران برای گفت وگو با آمریکا سخن گفت اما بعید می دانم که گفتگوی جدی صورت بگیرد. چرا که مسئولان ایران می دانند مذاکره به مصالحه خواهد رسید و در مصالحه لزوما برخی چیزها را از دست خواهند داد و این به معنای عقب نشینی و شکست تلقی خواهد شد و عقب نشینی در مورد برخی چیزها (ازجمله ایجاد روابط عادی با آمریکا) با هویت جمهوری اسلامی معارض خواهد بود. در عین حال آرزو می کنم گفتگویی مفید صورت بگیرد و ایران از انزوا درآید و اوضاع نابسامان داخلی نیز بهبود پیدا کند.
3
طبق گزارشی در راه پیمایی 22 بهمن کسانی قصد داشتند آقای خاتمی را کتک بزنند که گویا موفق نشدند. این تازه آغاز ماجراست.

پنجشنبه 24 بهمن 87 / 12 فوریه 2009
1
کیهان در شماره دیروز خود مقاله مهمی دارد (سر مقاله) و آن این است که خاتمی را تلویحا (بلکه تصریحا) تهدید به ترور کرده است. در این نوشته آمده است که قصد اصلاح طلبان از کاندیدا کردن خاتمی (البته نام او را با عبارت «یک کاندید خاصی» آورده است) مشارکت در قدرت نیست بلکه ضربه به نظام و بالا بردن هزینه نظام است. بعد تحلیل کرده آنها می خواهند در جریان انتخابات جار وجنجال راه بیندازند و هزینه نظام را بالاببرند اما اگر از این طریق ناکام شدند ممکن است راه حل دیگر را انتخاب می کنند. بعد اشاره کرده است که آمریکایی ها بی نظیر بوتو را به پاکستان آوردند تا با نخست وزیر شدن او پاکستان را بدوشند ولی وقتی دیدند که او رأی نمی آورد او را ترور کردند و بعد افزوده است اصلاح طلبان تندرو نشان داده اند که اهل این کار هستند. روشن است که آقایان شدیدا نگران شده اند و حاضرند تا مرز ترور خاتمی هم پیش بروند.
نظامیان هم چنان به حمایت تبلیغاتی خود به سود احمدی نژاد آشکارا ادامه می دهند. سردار فیروزآبادی رئیس ستاد ارتش، با ارسال نامه ای به احمدی نژاد به مدح و ثنای او پرداخته و موفقیت های عظیم این چند سال اخیر را مدیون مدیریت راهیانه و قدرتمند احمدی نژاد دانسته است! شیخ علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه و نیز سردار جعفری، فرمانده سپاه نیز مستقیم و غیر مستقیم از احمدی نژاد جانبداری کرده اند. به گمانم این ها نشانه آن است که آقای خامنه ای نیز بر این نظر است. اگر چنین باشد باید قاطعانه گفت که یا نمی گذارند خاتمی تا مرحله اخذ رأی پیش برود و یا با دستکاری آراء هم او را بازنده اعلام می کنند و هم نقطه پایانی بر عمر سیاسی ونقش مثبت وی و حتی شاید نقطه پایانی برجریان اصلاح طلبی بگذارند. به ویژه خبر است که خامنه ای شخصا با کاندیداتوری خاتمی مخالفت کرده است. حال خاتمی چگونه و با چه تحلیلی کاندیدا شده است خدا عالم است. شاید آینده پاسخی به این پرسش بدهد.
یادداشت های روزانه – قسمت شصت و یکم
سه شنبه 28 بهمن 99

Share:

More Posts

Send Us A Message