تن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

برگماری ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه توسط رهبر جمهوری اسلامی پاداش به جنایتکاران و نمونه بارز دیگری از بی اعتنایی و لجبازی رهبر حکومت نسبت به افکار عمومی داخلی و بین المللی و ترجیح آمال و امیال اقلیت حاکم بر منافع ملی کشور است.
ابراهیم رئیسی از سن بیست سالگی تا کنون منصب های مهمی در قوه قضائیه داشته است. مهمترین ممیزه وی مشارکت مستقیمش در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سیاه ۶۷ با عضویت در هیئت مرگ با حکم آقای خمینی است. علاوه بر این در پیشینه او سابقه ده سال معاونت قوه قضائیه و ده سال ریاست سازمان بازرسی کل کشور و سمت های مهمی همچون دادستان تهران، دادستان کل کشور، دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت، عضویت هیئت رئیسه مجلس خبرگان، تولیت آستان قدس رضوی و … وجود دارد.
ابراهیم رئیسی در طول چند دهه در پرونده های مهمی همچون انفجار دفتر نخست وزیری (با همکاری اسدالله لاجوردی)، اعدامهای ۶۷ و پرونده کهریزک دست اندرکار بوده که در تمامی آنها تندترین و خشن ترین برخوردها را با استفاده از هر روش و ابزاری تایید یا عملی کرده است.
ابراهیم رئیسی افزون بر آنکه از سوی خانواده های هزاران قربانی تابستان سیاه ۶۷ به عنوان قاتل عزیزانشان متهم است، به شهادت روشن آیت الله منتظری یکی از مراجع مذهبی مورد احترام جامعه، «جنایتکار» خوانده شده است. حال انتصاب کسی که باید در کرسی اتهام بنشیند و در دادگاه افکار عمومی متهم به «جنایت» است به ریاست قوه قضائیه جز سرکشی در برابر افکار عمومی، نمک پاشی بر زخم خانواده های قربانیان و بدترین انتخاب برای رباست قوه ای است که باید مظهر عدل و داد باشد.
ما امضا کنندگان این بیانیه با گرایشهای مختلف فکری و سیاسی اما باورمند به یک دموکراسی درون جوش این انتصاب را اوج اصرار و لجبازی های مکرر رهبر جمهوری اسلامی علیه منافع ملی ایرانیان و مصالح کشور می دانیم و آن را محکوم می کنیم.
ابراهیم رئیسی در دوره ای بر صدر قوه قضائیه می نشیند که افکار عمومی ایرانیان به مدد شبکه های هوشیار و همیشه حاضر اجتماعی و حساسیت دو چندان افکار عمومی در سطح جهان، استمرار بیدادگری و فساد در قوه قضایی را سخت تر از همیشه کرده است. بنابراین علیرغم تهدیدی که در این انتصاب وجود دارد وی کاری بیش از آنچه که در قبل و عمدتا در پشت صحنه کرده است حال در روی صحنه، نمی تواند انجام دهد. بنابراین جامعه مدنی و سیاسی کشور می تواند پیگیرانه و بدون تردید به نقد و اعتراض به عملکرد گذشته و کنونی وی بپردازد.
به روی صحنه آمدن و در برابر چشمان ایرانیان و جهانیان قرار گرفتن ابراهیم رئیسی، این امکان را فراهم می کند که علیرغم تلاش چند دهه ای حاکمان و به خصوص دست اندرکاران جنایت های دهه شصت برای «فراموشی»، «انکار» و سپس «توجیه و تحریف» آن دوران، هیئت منصفه ای به وسعت افکار عمومی همه ایرانیان تشکیل شده و به «کشف حقیقت» بپردازد و «گذشته را چراغ راه آینده» سازد.

اسامی امضا کنندگان:
آینده آزاد
حمید آقائی
مهدی ابراهیم زاده
تورج ابوذرخانی
حمید احمدزاده
مهرداد احمدزاده
فرید اشکان
بیژن افتخاری
علی افشاری
کامران امیری
مهدی امین زاده
محمد برقعی
مهرداد بهارآراء
امیر حسین بهبودی
محمد بهبودی
بهروز بیات
کوروش پارسا
احمد پورمندی
علی پورنقوی
مریم تنگستانی
نیره توحیدی
ئالان توفیقی
رسول تیهوئیان
مهدی جامی
حسن جعفری
فرزاد جواهری
رضا جوشنی
حمید حسینی
مهدی خانبابا تهرانی
اسماعیل ختائی
امیر خدیر
دریا خدیر
بهروز خسروی
بهروز خلیق
اکبر دوستدار
سهراب رزاقی
اسماعیل زرگریان
حسن زهتاب
بهروز ستوده
سیامک سلطانی
اکبر سوری
فرود سیاوش پور
معصومه شاپوری
مسعود شب افروز
منصوره شجاعی
الاهه شکرائی
رضا شیرازی
مرتضی صادقی
اسماعیل صفرزاده
پیمان عارف
مجید عبدالرحیم پور
مهدی عربشاهی
نادر عصاره
هژیر عطاری
کاظم علمداری
محمد صادق علی اصغری
احمد علوی
رضا علیجانی
مناف عماری
رضا فانی یزدی
مسعود فراز
عارفه فرهادی
سیامک فرید
سیاوش قائنی
یدی قربانی
رحیم قیومی
محسن کاملی
رضا کریمی
علی کشتگر
علی کلایی
پروین کهزادی
جلال کیابی
منوچهر گلشن
روبرتو گودوی
مسعود لدنی
مزدک لیماکشی
ملیحه محمدی
پرویز مختاری
منوچهر مختاری
رضا مسموعی
احمد مشعوف
انوشه مشعوف
لیلی مشعوف
نیما مشعوف
یلدا مشعوف
منوچهر مقصودنیا
پروین ملک
میلاد ملک
کیوان ملکی
امیر ممبینی
مهدی ممکن
مهران میرفخرائی
حجت نارنجی
رضا نجابت
احمد نجاتی
محسن نکومنش
فرخ نگهدار
مهدی نوربخش
مرتضی نیکی
احد واحدی
طهماسب وزیری
پروین همتی
توران همتی
محسن یلفانی
حسن یوسفی اشکوری