درخواست جمعی از فعالان سیاسی-مدنی از طرفین مذاکرات هسته ای

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

ما خواهان حداکثر انعطاف طرفین برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای هستیم!

مذاکرات هسته ای بین دولت ایران و دول موسوم به ۵+۱ به مراحل مهم و نهائی خود برای نقطه پایان گذاشتن بر چالشی رسیده است که سایه سنگین آن بیش از ده سال است که بر ایران و منطقه و جهان سنگینی می کند.

ما به عنوان بخشی از فعالان سیاسی و مدنی ایران از آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای می خواهیم این مذاکرات را به سرانجامی مثبت برسانند تا وعده بزرگ انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر این که «اگر چرخ سانتریفیوژها می چرخد چرخ اقتصاد کشور هم باید بچرخد»؛ عملی شود. در این راستا حداکثر تعامل در چارچوب منافع ملی ایران و هزینه- فایده اقتصادی کارشناسانه پروژه هسته ای ؛ مورد حمایت همه وطن دوستانی است که نگران وضعیت کشور و منطقه و زندگی مردمان سرزمین خود در صورت به سرانجام نرسیدن این مذاکرات هستند.

ما هم چنین از دولتمردان غربی طرف مذاکره می خواهیم بدون هر گونه طفره و تعلل به تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران پایان دهند و با حداکثر تعامل مانع شروع دور جدیدی از چالش در منطقه ای شوند که امروزه خون و خشونت حرف اول را در آن می زند.

ما به سرانجام رسیدن این مذاکرات را با حداکثر تعامل طرفین به نفع صلح در منطقه و روند رشد دموکراسی در ایران می دانیم. همان گونه که طولانی شدن و احیانا شکست آن به علت سخت گیری غیرمنطقی و غیرکارشناسانه هر یک از طرفین را به نفع جریانات افراطی مخالف آزادی و دموکراسی در ایران و تداوم فشار اقتصادی بر مردم ایران و کاهش انگیزه های مشارکت جویانه دموکراتیک آن ها و نیز به نفع نیروهای افراطی و جنگ طلب و یا سودجو و قدرت طلب در منطقه و جهان می دانیم که سعی و تلاش فراوانی دارند که این مذاکرات به شکست منجر شود.

ما انتظار داریم طرفین مذاکره به پشتوانه مردم آزادی خواه و صلح طلب کشورهای خود و افکار عمومی خشونت ستیز و جنگ پرهیز در سراسر جهان، تسلیم فشارها و شعارها و خواست های بی پایه و پشتوانه و خطرناک نیروهای افراطی درونی خود نشده و براساس عقل و منطق و حداکثر انعطاف به این چالش ویرانگر پایان دهند.

امضاها:

احمد شاکری
احمد نسامی
اسماعیل خطائی
اسماعیل زرگریان
اکبر دوستدار
امید منتظری
امیر اعتدالی
امیر پیشداد
ایرج باقرزاده
بابک امیر خسروی
بهرام عباسی
بهروز خلیق
بیژن پوربهنام
بیژن پیرزاده
پروین فهیمی
پروین ملک
تقی رحمانی
توران همتی
جلال کیابی
حجت نارنجی
حسن جعفری
حسن زهتاب
حسن فرشتیان
حسن کلانتری
حسن یوسفی اشکوری
حمید احمدزاده
حمید شیرازی
حمید عمرانی
حمید عمرانی
داریوش پارسا
داریوش وثوقی
داوود نوائیان
رضا جوشنی
رضا علیجانی
رضا فانی یزدی
رضا کریمی
رویا رنجبر
زهره شاکری
سهند زمانی
سهیل اعرابی
سیامک سلطانی
سیاوش قائینی
شهرام فداکار
شیرین دقیقیان
صادق کار
ضیا عابری
طهماسب وزیری
عزیز کرملو
علی شاکری
علی کلائی
فرخ نگهدار
فرهاد روحی
فرهاد فرجاد
فروغ افشار
کامران امیری
کمال ارس
گلاله احمدی
گودرز اقتداری
محسن حیدریان
محمد ارسی
محمد برقعی
محمود میرزاوند
مریم اهری
مسعود شب افروز
مصطفی احمدی
معصومه شاپوری
ملیحه زهتاب
ملیحه محمدی
منوچهر مختاری
مهدی ابراهیم زاده
مهدی فتاپور
مهین فهیمی
میرحمید سالک
مینا رضایی
مینا مجدزاده
هرمز زمانی
وهاب انصاری

Share:

More Posts

دنیای دیوانه / دیوانه / دیوانه

دیشب در برنامه «شصت دقیقه» تلویزیون بی بی سی فارسی مطلبی شنیدم که به راستی هنوز هم باورش سخت است. فردی تاجیک تبار اما روسی

Send Us A Message