روجانی باید بداند چه وعده هایی به مردم داده است

پیام مجمع نمایندگان ادوار مجلس

جرس: مجمع نمایندگان ادوار مجلس ایران مقیم خارج از کشور، پیروزی مردم در جریان انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

به گزارش جرس، نورالدین پیرموذن، فاطمه حقیقت جو، احمد سلامتیان، اسماعیل گرامی مقدم، علی مزروعی، علی اکبر موسوی( خوئینی )، حسن یوسفی اشکوری، طی بیانیه ای مشترک به مناسبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کردند که “رئیس جمهور منتخب باید بداند چه وعده هایی به مردم داده است و رای دهندگان با چه مطالباتی به وی رای داده اند؟ رئیس جمهور همانگونه که در اولین پیامش بیان داشت باید به عهدی که با ملت بسته است وفا دار باشد و فراموش نکند که گفت چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد .”

روز جمعه ۲۴ خرداد تجربه دیگری را در انبان سیاسی و عقل جمعی مردم ایران رقم زد. با اینکه اکثریت مردم خاطره تلخ انتخابات خرداد ۸۸ و حوادث بعدی آنرا در طول این چهار سال در ذهن داشتند، تصمیم گرفتند از تنها روزنه ای که به رویشان باز مانده بود به شیوه ای کاملا مسالمت آمیز و مدنی از حق رای خود برای عبور از وضعیت موجود و ایجاد تغییر در کشور استفاده کنند، و در این عرصه به ویژه جوانان میداندار شدند، و با همراهی ائتلافی که بین نیروهای اصلاح طلب و اعتدالگرا به ابتکار آقایان خاتمی و هاشمی و ایثارگری آقای عارف ساماندهی شد توانستند برغم شرایط ناعادلانه رقابت آنچنان موجی را در انتخابات رقم زنند که حاصل آن انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران بود.

ما به عنوان جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی این پیروزی را به ملت ایران و منتخب این انتخابات آقای روحانی تبریک می گوئیم، و براین نظریم که با توجه به مجموعه شرایطی محیطی و محاطی کشورمان و تجربیات تلخ و شیرینی که در سالهای اخیر پشت سرنهاده است نتیجه این انتخابات می تواند دوره تازه ای را برای آینده ایران رقم زند، و ” دولت تدبیر و امید ” می تواند نماد آشتی و وحدت ملی باشد. رئیس جمهور منتخب باید بداند چه وعده هایی به مردم داده است و رای دهندگان با چه مطالباتی به وی رای داده اند؟ رئیس جمهور همانگونه که در اولین پیامش بیان داشت باید به عهدی که با ملت بسته است وفا دار باشد و فراموش نکند که گفت ” چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد “، و انتظار می رود که برای تحقق این وعده به تشکیل دولتی بپردازند که در برگیرنده همه نیروهایی باشد که به اعتدال و اصلاح و آبادانی ایران باور دارند، و برای بهبود چرخ زندگی مردم خواهان تنش زدایی و تعامل سازنده با جهان خارج و حاکمیت قانون و فضای امن سیاسی و اجتماعی بجای فضای امنیتی پلیسی در داخل هستند، و انشاالله با ” تدبیر و امید ” قفل زندان و حصر و تبعید منتقدان و مخالفان شکسته شود، و سایه شوم جنگ و خونریزی و تحریم از بالای سر این ملک و ملت دور و رفع گردد.

ما هرچند براین باوریم که پیمودن راه در پیش رو با دشواری ها و سختی های بسیار روبروست اما عزم و همت و اعتماد مردم اگر پشتوانه و همراه دولت باشد عبور از این سختی ها و مشکلات آسان خواهد شد، و بر دولت برآمده از این انتخابات است که با پیگیری مطالبات مردم در جهت حفظ و افزایش این ” سرمایه اجتماعی ” در گذار کشورمان به فردایی بهتر و سرفراز راه بپیماید.

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در خارج از کشور : نورالدین پیرموذن، فاطمه حقیقت جو، احمد سلامتیان، اسماعیل گرامی مقدم، علی مزروعی، علی اکبر موسوی( خوئینی )، حسن یوسفی اشکوری
inShare

Share:

More Posts

مردمانی مظلوم!

اول بگویم من از استفاده از واژه «مظلوم» به جد ابا دارم و دیری است که معمولا از آن استفاده نمی کنم. زیرا این واژه

سلام بر وجدان های بیدار

آنچه در این روزها و هفته ها و ماه های اخیر موجب بقای امید و حداقل موجب تسلی خاطر است گسترش مخالفت ها و تعمیق

Send Us A Message