در برابر حصرها و حبس ها در ایران احساس مسوولیت کنید

نماینده‌گان ادوار مجلس در نامه‌ای به یکصد و بیست و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس،از نمایندگان ملت‌های مختلف دنیا خواستند که در برابر روند غیر قانونی حاکم بر پارلمان ایران و همچنین حصر و حبس و بازداشت نمایندگان سابق مجلس احساس مسوولیت کرده، و مقامات ایرانی عضو اتحادیه بین المجالس را به پاسخگویی و رفع محدودیت ها دعوت نمایید.

به گزارش ادوارنیوز متن این نامه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم حاضر در یکصد و بیست و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس

اکنون که در اجلاسی چند روزه درکبک سیتی کانادا حضور دارید، ما به عنوان جمعی از نمایندگان ادوار گذشته پارلمان ایران این نامه را در شرایطی برای شما می نگاریم که تعدادی از همکاران سابق مان اسیر بازداشت و زندان در ایران شده اند.

افرادی که سالها به واسطه پشتوانه رای ملت، در جایگاه رفیع قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون قرار گرفتند و در سخت ترین شرایط ممکن برای نهادینه کردن حکومت قانون در کشورشان تلاش کردند.

و متاسفانه بواسطه همین تلاش و پایبندی به حقوق و آزادی های مردم مندرج در خود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از آنها توسط سیستم نظارتی معیوب موجود در کشور با تیغ تیز و برنده ای تحت عنوان نظارت استصوابی از کاندیداتوری برای حضور در انتخابات های دوره های بعدی محروم گشتند و یا درانتخابات ریاست جمهوری با موضوع عدم سلامت انتخابات مواجه شدند.

اما این محرومیت تنها برخورد غیر قانونی صورت گرفته با نمایندگان منتخب مردم در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ایران نبود، بلکه سیستم قضایی ایران، در سه سال گذشته و پس از برگزاری انتخابات مناقشه برانگیز سال ۲۰۰۹، یک بار دیگر تیغ سرکوب را بر تن و جان نمایندگان سابق مجلس نشانه گرفت و هر کدام را به دلایلی واهی و دور از حقیقت محصور، بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم نمود، به نحوی که کماکان آقایان بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس ششم، محسن میردامادی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی، میر طاهر موسوی نمایندگان مجلس ششم و فائزه هاشمی نماینده مجلس پنجم در زندان و در شرایط غیر قانونی نگه داری می شوند.

این در حالی است که آقای مهدی کروبی ریاست مجلس شورای اسلامی ایران در دوره های سوم و ششم همزمان با میرحسین موسوی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری و خانم زهرا رهنورد، هم اکنون نزدیک به ۶۲۰ روز است که بدون ارائه هیچ حکم قضایی در اتاقی همچون سلول انفرادی خارج از منزل مسکونی خود به سر برده و محصور و بازداشت است.

علاوه بر آن تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس مانند آقایان ابراهیم یزدی (نماینده دوره اول)، محسن صفایی فراهانی، محسن آرمین و علی شکوری راد نمایندگان مجلس ششم به طرق مختلف پس از بازداشت همچنان در معرض خطر زندان هستند.

در اینجا لازم به تصریح است هرچند ایشان بعد از دوران نمایندگی و بنا به اتهامات سیاسی بازداشت شده اند ولی مطابق سند موجود از کیفرخواست عمومی دادگاه (که علنی منتشر شده و پیوست می باشد) و نیز در بسیاری از بازجویی ها ودوران بازداشت به انحای مختلف فعالیت های دوران نمایندگی آنان در مجلس مورد اتهام رسمی و دروغین قرارگرفته است. در مورد آقای ابراهیم یزدی نماینده دور اول مجلس علاوه بر سایر اتهامات مشابه و تکراری طرح ضرورت نظارت بین المللی با استانداردهای اتحادیه بین المجالس برای انتخابات آزاد و نصفانه نیز به عنوان اتهامی دیگر مطرح شده است!

در چنین شرایطی انتظار می رود، شما نمایندگان ملت های مختلف دنیا، در برابر این روند غیر قانونی حاکم بر پارلمان ایران و همچنین حصر و حبس و بازداشت نمایندگان سابق مجلس احساس مسئولیت کرده، و مقامات ایرانی عضو اتحادیه بین المجالس را به پاسخگویی و رفع محدودیت ها دعوت نمایید.

باسپاس وامتنان

معی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در خارج کشور

احمد سلامتیان نماینده دوره اول، حسن یوسفی اشکوری نماینده دوره اول، علی مزروعی نماینده دوره ششم، اسماعیل گرامی مقدم نماینده دوره هفتم، فاطمه حقیقت جو نماینده دوره ششم و علی اکبر موسوی (خوئینی) نماینده دوره ششم

Share:

More Posts

دنیای دیوانه / دیوانه / دیوانه

دیشب در برنامه «شصت دقیقه» تلویزیون بی بی سی فارسی مطلبی شنیدم که به راستی هنوز هم باورش سخت است. فردی تاجیک تبار اما روسی

Send Us A Message