توقف غنی سازی اورانیوم، آزادی اسیران و انتخابات آزاد تنها راه باقی مانده است

کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور با صدور بیانیه ای در باره شرایط خطیر میهن به حاکمان کشور اعلام کرده اند که تنها راه باقی مانده ملی و بازی برد- برد توقف غنی سازی اورانیوم ، آزادی اسیران و برگزاری انتخابات آزاد است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما به عنوان بخشی از ملت نگران ایران، ضمن هشدار به رهبران و مسئولان کشور در ارتباط با ویرانی هائی که کشورمان را تهدید می کند، بار دیگر یادآور می شویم که عقلانی ترین و عملی ترین راه برای نجات ایران، همان راهی است که بخشی از دلسوزان کشور اخیرا در “فراخوان به خاطر صلح و آزادی” به آن پرداخته اند. کشور ما نیازمند صلح با جهان وآزادی برای مردم است.

هم چنین در قسمت دیگری از این بیانیه آمده که : ما بار دیگر هشدار می دهیم هر نوع معامله با قدرتهای برتر جامعه جهانی، به نیت سرکوب داخلی، حرکتی از پیش شکست خورده است. تنها دولت ها و حکومت هایی می توانند با اقتدار وارد گفتگو وتعامل با نظام جهانی شوند که دارای اقتدار داخلی باشند.

متن کامل این بیانیه به گزارش سایت ملی – مذهبی چنین است:

توقف غنی سازی اورانیوم، آزادی اسیران و انتخابات آزاد تنها راه باقی مانده است

بخش عظیمی از مردم ایران در شرایط بسیار دشوار و کمرشکن اقتصادی داخلی و تهدیدهای خارجی، نگران سرنوشت خود و ایران در آینده هستند؛ خطر قحطی یا خطر جنگ؟

مردم ایران حاکمیتی بر سرنوشت خویش ندارند و نمی توانند راسا برای آینده خود تصمیم بگیرند. رای آن ها در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با تخلف و تقلب دزدیده شد و پاسخ اعتراض شان داغ و درفش، حبس و شکنجه بود.

خطری که آن روز رهبران و شخصیت های سیاسی دلسوز پیش بینی می کردند امروز کاملا تحقق یافته و کشور دیرپای ما رو به ویرانی و نابودی می رود. استبداد ریشه دارتاریخی و نا کارآمدی مدیریتی دست به دست هم داده و میهن ما را به سوی چالش سیاسی – نظامی عظیمی می کشاند. رهبران و تصمیم گیرندگان اصلی، ایران را وارد یک جنگ تمام عیاراقتصادی کرده اند که می رود با گسترده شدن، علاوه بر زندگی روزمره مردم، تمامی زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی این کشور را نیز نابود کند.

ما به عنوان بخشی از ملت نگران ایران، ضمن هشدار به رهبران و مسئولان کشور در ارتباط با ویرانی هائی که کشورمان را تهدید می کند، بار دیگر یادآور می شویم که عقلانی ترین و عملی ترین راه برای نجات ایران، همان راهی است که بخشی از دلسوزان کشور اخیرا در “فراخوان به خاطر صلح و آزادی” به آن پرداخته اند. کشور ما نیازمند صلح با جهان وآزادی برای مردم است.

ازاین رو کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور، با استقبال از هر توافقی که کشور را از تحریم فلج کننده و نابودی توان ملی دور کند، به طور مشخص و مختصر، حل بحران های رسوخ یافته در ارکان کشور و لایه های مختلف زندگی مردم و راه نجات ملی در شرایط کنونی را، پرداختن به دو امر اساسی زیر می داند:

الف – پیروی از معاهدات ، قوانین و مصوبات بین المللی در باره انرژی هسته ای با توقف غنی سازی اورانیوم و اعتماد سازی در ارتباط با جامعه بین الملل وترجیح منافع ملی در نگاه کلان بر حق غنی سازی اورانیوم ( و نه البته برخورداری از انرژی هسته ای که حق مسلم همه کشورهاست وکسی هم با آن مخالف نیست).

ب- آزاد سازی رهبران مدنی جنبش سبز ( میرحسین موسوی – مهدی کروبی – زهرا رهنورد) و دیگر زندانیان عقیدتی و سیاسی، جهت بسترسازی برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و سالم و آزاد.

ما بار دیگر هشدار می دهیم هر نوع معامله با قدرتهای برتر جامعه جهانی، به نیت سرکوب داخلی، حرکتی از پیش شکست خورده است. تنها دولت ها و حکومت هایی می توانند با اقتدار وارد گفتگو وتعامل با نظام جهانی شوند که دارای اقتدار داخلی باشند. شوربختانه به علت سیاست های ضد ملی و عملکرد ناکارآی حاکمان ایران در صحنه بین المللی، شرایط بازی برد – برد از بین رفته است و قدرتهای برتر جهانی نرخ مذاکرات را بالا برده اند و جز تغییر ساختاری قدرت و سیاستهای حاکم بر آن و یا تغییر تمامی نظام سیاسی به چیز دیگری رضایت نمی دهند. اینک جز این راهی باقی نمانده است که حاکمان ابتدا با مردم و نخبگان کشور خود آشتی کنند.

تا دیرنشده و فرصت از دست نرفته، تصمیم تان را بگیرید. منافع ملی کشور و منافع خودتان نیز و تنها بازی برد- برد در گروهمین حرکت است.

کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور

۶ آبان ۱۳۹۱

Share:

More Posts

دنیای دیوانه / دیوانه / دیوانه

دیشب در برنامه «شصت دقیقه» تلویزیون بی بی سی فارسی مطلبی شنیدم که به راستی هنوز هم باورش سخت است. فردی تاجیک تبار اما روسی

Send Us A Message