برگی از دفتر ایام- سه مفسدین در نیویورک

 

چنان که همه می دانند اخیر یک اختلاس بیش از سه هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات ایران کشف شده و چند هفته ای است که اخبار آن در داخل و خارج نقل مجالس و رسانه هاست. گفته اند چنین اختلاسی در تاریخ بانکی کشور بی سابقه است. افراد زیادی در این مورد دستگیر شده اند که نامشان فاش نشده و افراد زیادی هم در معرض اتهام اند. این کلاهبرداری عظیم ظاهرا در هفت بانک مرتبط هم بوده است. متهم اصلی هم شخصی است به آریا (هر چند قبلا اعلام کرده اند شخصی است به نام مه آفرید امیرخسروی ایرانی تبعه آلمان که خود در آلمان زندگی می کند). او از نزدیکان مشایی معرفی شده و رسانه های اصولگرای مخالف احمدی نژاد و مشایی اعلام کرده اند که او همان کسی است که چندی پیش پژو قراضه احمدی نژاد را به قیمت گزافی خرید اما نامش را به دلایل انسانی! اعلام نکردند و نماینده اش پژو  را تحویل گرفت و بعد فاش شد که تمام ماجرا ساختگی بوده است. به هرحال این ماجرا بار دیگر به اختلاف اصولگرایان و احمدی نژاد-مشایی دامن زده و باز طیق معمول انگشت اتهام متوجه «جریان انحرافی» شده است. مخالفان و منتقدان اصولگرا به ویژه علی مطهری نیز طبق معمول بهانه خوبی گیر آورده تا باز هم دولت و شخص احمدی نژاد را زیر ضرب بگیرند. مطهری اخیرا گفته وقتی قوة قضائیه از تهدید احمدی نژاد به استعفا عقب نشینی می کند و از تعقیب و رسیدگی متهمان دولتی تن می زند نتیجه اش همین است. باید دید در این کارزار جدید چه حاصل می شود. محسنی اژه ای دادستان کل کشور مأمور رسیدگی به این پرونده اختلاس تاریخی شده و قر ار است بر روند رسیدگی آن نظارت کند. البته احمدی نژاد نیز باز تهدید کرده و گفته تا کنون به خاطر رهبری سکوت کرده ولی این سکوت طولانی نخواهد بود. هرچند روشن است که در نهایت چیزی گیر مردم نخواهد آمد اما قاعده است که جباران و فریبکاران برای همیشه نمی توانند به فریب خود ادامه دهند و طبعا روزی پته شان روی آب خواهد آمد. از این نظر باید یقین داشت به زودی برای همیشه پروندة دروغگوترین رئیس جمهور همه تاریخ و فریبکارترین و فاسدترین دولتهای اخیران ایران بسته شود و ان شاءالله راه آزادی و عدالت باز شود.

اما در این میان آنچه جالب و شنیدنی است این است که سه یار غار احمدی نژاد یعنی اسفندیار رحیم مشایی و رحیمی و بقایی و سه متهم نامدار فساد مالی (و البته در کنار انواع فساد عقیدتی و سیاسی و حتی متهم به همکاری با بیگانه) اکنون همراه رئیس جمهور انتصابی برای حضور در اجلاس سازمان ملل به نیویورک رفته اند. حال این «سه مفسدین» (توجه داشته باشید این تعبیر ایهام دار ملهم از آن شعار اوایل انقلاب: «مرگ به سه مفسدین/کارتر و سادات و بگین» است) در سفر رسمی و جنجالی عالی ترین مقام اجرایی کشور در سازمان ملل چه می کنند و این اقدام به چه معناست، خدا عالم است! از همه شنیدنی تر این که یکی از نمایندگان گفته است که قرار نبود که احمدی نژاد مشایی را با خود نبرد بلکه قرار بوده که در غیاب او او و تمام جریان انحرافی دستگیر شده و پرونده این جریان بسته شود. بعد افزوده که احمدی نژاد به این دلیل او را با خود برده تا او بازداشت نشود. نمی دانم که این گفته درست است یانه ولی وقتی یک نماینده مجلس علنا چنین حرفی می زند نمی توان نادیده اش گرفت. در این صورت باید دانست که کار اختلاف و در عین حال هرج و مرج تا کجا بالا گرفته است و تا کجا کنترل از دست خامنه ای خارج ده است.

ضمنا بیفزایم که من نسبت افساد مالی و غیر مالی به آن سه نفر نداده ام، سخن من بر حسب دعاوی اصولگران و حکومتی های دولت اسلامی و ارزشی است، در واقع سخنان هزار بار گفته شده شماری از مسئولان قضایی و سیاسی نظام را البته به صورت ایهام داری تکرار کرده ام.    

 

 

 

 

Share:

More Posts

Send Us A Message