برگزاری مراسم سالگرد جنبش سبز در دانشگاه هامبورگ

امروز 22 خرداد به مناسبت گرامیداشت سالگرد جنبش اعتراضی 22 خرداد سال 88 مراسمی پنج ساعته به همت گروه جوانان 22 خرداد در دانشگاه شهر هامبورگ آلمان برگزار شد.
در ابتدای برنامه یاد و خاطره همهٔ آزادی خواهانی که در طول حیات رژیم دیکتاتور و خودکامه اعدام یا به شهادت رسیدند با یک دقیقه سکوت ایستاده گرامی‌ داشته شد.
سپس با پخش  ۲ ویدئو کلیپ‌ ساخته شده توسط یکی‌ از اعضائ گروه ۲۲خرداد,  مروری شد بر شکل‌گیری جنبش سبز در ایران و همراه و همزمان با آن در شهر هامبورگ و همینطور ۱۰۵ سال جنبش آزادی خواهانه مردم ایران از زمان مشروطه  تا کنون.
همچنین با خواندن خلاصه‌ای از نامهٔ عزت الله سحابی، که خطاب به هموطنان خارج از کشور نگاشته شده بود، یاد و خاطره این استاد گرامی‌ و دختر شهیدش هاله، همینطور آقای هدا صابر که صبح امروز پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا در زندان در گذشت، زنده نگاه داشته شد. 
 در ادامه میهمانان برنامه به بیان نقطه نظرات خود درباره اتفاقات ۲ سال گذشته پرداختند.
در زمان بین دو بخش  میز گرد سیاسی گروه ۲۲خرداد اقدام به برگزاری یک انتخابات آزاد نمادین کرده تا اهمیت و پافشاری به اجرای انتخابات آزاد را بیان کرده و حاضرین در سالن بتوانند نظر و عقیده خود را در مورد سرنوشت و آینده ایران و نوع نظام حکومتی آن به صندوق رای بیندازند.
در بخش دوم از میزگرد سیاسی مهمانان مراسم به ارائه راهکارهای مورد نظر خود برای پیشبرد جنبش به سمت آزادی و دموکراسی در ایران پرداختند و در خاتمه به سوالات حاضرین در سالن پاسخ دادند.
میهمانان این میز گرد:
آقای حسن یوسفی اشکوری ( پژوهشگر و نو اندیشِ دینی)
آقای کاظم کردوانی (جامعه شناس، پژوهشگر و عضو کانون نویسندگان ایران)
خانوم زهره شاهین ( عضو مادران ایرانی‌ هامبورگ)
( آقای بهنام حسنپور (مشروطه خواه پارلمانی
(آقای داود قندی ( عضو گروه ۲۲خرداد – هامبورگ – سبزها
 
به امید ایرانی‌ آباد و آزاد برای تمام ایرانیان

Share:

More Posts

Send Us A Message