مصاحبه با رادیو فرانسه درباره آيت الله دستغيب و نشست مجلس خبرگان

سی وهشتمین نشست مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار می گردد که اختلافات میان رهبرای روحانی مقامات حکومتی اسلامی روز به روز در حال افزایش است.

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو

علاوه برسخنان امروز هاشمی رفسنجانی، در روزهای اخیرآیت الله “دستغیب” با انتشارنامه ی سرگشاده ای در سایت خود خواستار اجرای بندهای قانون اساسی جمهوری اسلامی از سوی مجلس خبرگان گردید. آیت الله دستغیب به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری در این نامه از جمله می نویسد: اکنون بیش از یک سال از وقایع خردادماه گذشته (انتخابات ریاست جمهوری) می گذرد ومردم همچنان به دنبال مطالباتشان می باشند.

آیا ما خبرگان رهبری به وظیفه دینی، شرعی و عرفی خود که همان اجرای دقیق قانون اساسی، یعنی حرکت سه قوه و تذکربه خلاف قانون است عمل کرده ایم؟

آیت الله دستغیب در ادامه نامه خود می پرسد: آیا بعد از یک سال توانسته ایم در نظام یک آرامش نسبی خالی از رعب و وحشت ایجاد کنیم ؟ آیا شما خبرگان تا به حال به این فکر کرده اید که چرا نتوانسته ایم مردم را نسبت به وقایع موجود راضی کنیم و در راس همه ی اینها، آیا پی به این معنا برده ایم که چرا مراجع و علما نسبت به وضع موجود رضایت ندارند؟ می دانید عدم رضایت مراجع و علما از این وضع ، یعنی سست شدن مجلس خبرگان و از اعتبارساقط شدن آن.

اقتباس از سايت راديو فرانسه

فایل صوتی را از اینجا بشنوید:
[Audio:2010-09-15.mp3]

Share:

More Posts

Send Us A Message